Var är Westerncentrum????

Texaz

Trådstartare
En fundering från Texaz som tröttnat på att bo i obygden...

Om man som jag vill träna på ranchgrenar, då tänker jag kossor och lasso främst, vart är det då BÄST att bo, ur synvinkeln många träningar och kanske även längre fram tävlingstillfällen????

Letar efter jobb och då kan det vara en fördel att veta var man ska koncentrera sig på att leta.....

har mina aningar, men vill få det hela bekräftat INNAN jag blir mer seriös....:angel:

Sv: Var är Westerncentrum????

Tja...här i trakten finns det rätt mycket kosseträningar men tävlingar är väl mer åt väst-hållet...mot Uddevallatrakten tror jag (har lite dålig koll). Sen vad det gäller jobb så är ju arbetsmarknaden rätt god här beroende på vilken inriktning du har. Själv jobbar jag inom missbruk/psykiatri.

Tävlingar utan kor finns här...för att inte tala om träningar. Bara i vår klubb arrangeras clinics för duktiga tränare regelbundet. Flytta hit så har vi grillfest, åker och shoppar på Kosta Outlet samt fikar på Börjes:angel:

Haha, ja fats nu är det ju just kossegrejerna jag är ute efter!!!!:p

Jobbar förresten nu inom pappers-och massaindustrin, har dock bredare register...

Haha, ja fats nu är det ju just kossegrejerna jag är ute efter!!!!:p

Jobbar förresten nu inom pappers-och massaindustrin, har dock bredare register...

Ok...Nordic Ranch ligger inte långt härifrån, tar hem Jason P regelbundet. Linchhausen bor i närheten och har egna nötter att jobba på samt en cuttingmaskin. Tävlingar lär inte ligga långt borta...Lessebo har pappersbruk och det finns jobb för de med brett register...så, vad väntar du på???...:D

Nä Uddevalla/Bohuslän trakten är ganska trist ur träningssynpunkt!
Med risk för att bli halshuggen är det för mkt inbördes beundran här!:angel:

Däremot centralt i västra götaland, kanska mellan vara och skövde!
Tycker det känns som det finns många tränare i det området, och nära till grevagården och det blivande hästcentret i Vara!

Det finns även många vackra gårdar om man letar lite, visserligen halvt nedfallna men det går väl alltid att ordna!:D

Nej Nej! flytta inte, vi är ett gäng här i Dalarna (Rättvik) som nyligen har startat en förening och vi har ett flertal grundkurser och fortsättningskurser i boskpasdrivning under hösten. Vi inriktar oss just på ranchgrenarna och vi håller på bli ett gäng nu som kan ut och börja tävla i framtiden, kanske även arrangera egna tävlingar på sikt.

Många av ranchgrenarna är just team-baserade och då är det viktigt att få ihop ett bra gäng som kan ut å tävla tillsammans.

Titta på hemsidan http://www.boskapsdrivarna.se

Vi behöver såna som dig i vår förening och vi börjar bli ganska många nu som har gått grundkursen varför det framöver kommer att bli fler träningar och kurser i specifikt på olika tävlingsgrenar.

Men Rom byggdes ju inte på en dag, så vill du vara med i vårt glada gäng från början så hör av dig till någon i styrelsen så får du veta mer. Vi har kontunerliga planeringsmöten som är öppna för alla som aktivt vill vara med och planera inför framtiden, planeringsarbetet har legat lite nere nu under semestern men kommer att sätta igång igen till hösten.

Så flytta inte, vi är på gång här i Dalarna och hoppas på ett "eget" westerncenter så småningom.:banana:

Carina

Nej Nej! flytta inte, vi är ett gäng här i Dalarna (Rättvik) som nyligen har startat en förening och vi har ett flertal grundkurser och fortsättningskurser i boskpasdrivning under hösten. Vi inriktar oss just på ranchgrenarna och vi håller på bli ett gäng nu som kan ut och börja tävla i framtiden, kanske även arrangera egna tävlingar på sikt.

Många av ranchgrenarna är just team-baserade och då är det viktigt att få ihop ett bra gäng som kan ut å tävla tillsammans.

Titta på hemsidan http://www.boskapsdrivarna.se

Vi behöver såna som dig i vår förening och vi börjar bli ganska många nu som har gått grundkursen varför det framöver kommer att bli fler träningar och kurser i specifikt på olika tävlingsgrenar.

Men Rom byggdes ju inte på en dag, så vill du vara med i vårt glada gäng från början så hör av dig till någon i styrelsen så får du veta mer. Vi har kontunerliga planeringsmöten som är öppna för alla som aktivt vill vara med och planera inför framtiden, planeringsarbetet har legat lite nere nu under semestern men kommer att sätta igång igen till hösten.

Så flytta inte, vi är på gång här i Dalarna och hoppas på ett "eget" westerncenter så småningom.:banana:

Carina

Jo har koll på er med;), men det är inte sååå mycket kurser och jag är inte längre ung... dessutom är det ändå långt bort då jag bor sååå långt söderut....

Har tänkt satsa söderöver ett år för attsen köra på hemmaplan och försöka få med fler!!!!

Svårt bara när man vill köra igång och urvalet är så klent!!!

men lugn du, jag kommer nog tillbaka, och med lite tur har jag en cowboy i släptåg!!!!:D

Hästcenter i Vara???

Vad är det??

Vara kommun ska satsa på att få västra götalands bästa hästcentra :)

Flera ridhus, ridbanor, en hästby med hus, rundbana, och massor av mer. dom riktar sig till alla hästgrenar och hästfolk, så gå in på deras hemsida. Dessutom är det ju rätt nära till grevagården. :D En del tränare finns det oxå omkring!!!

Vara kommun ska satsa på att få västra götalands bästa hästcentra :)

Flera ridhus, ridbanor, en hästby med hus, rundbana, och massor av mer. dom riktar sig till alla hästgrenar och hästfolk, så gå in på deras hemsida. Dessutom är det ju rätt nära till grevagården. :D En del tränare finns det oxå omkring!!!

OK, western med????

Här uppe är nämligen ovanligt hästtätt, men öken om man vill syssla med kossor/lasso.....

Ja western f ö med just nu, men det är nog på G...

är ju specifikt ranchgrejen jag är ute efter...

OK, western med????

Här uppe är nämligen ovanligt hästtätt, men öken om man vill syssla med kossor/lasso.....

Ja western f ö med just nu, men det är nog på G...

är ju specifikt ranchgrejen jag är ute efter...

Ja, det är öppet för alla. Sen beror det väl lite på vad dom får dit för folk. :D Men ropingtränare finns det i falköping och det är inte långt från vara. :D

OK, min erfarenhet av dessa hästcentrum (vi har ett några mil bort!!!) är att det mest lockar trav och ridhästfolk....

Priserna brukar trissas rätt rejält och inom western finns tyvärr inte så mycket pengar....

Positivt dock om det finns mycket roping och kossefolk i
trakten....

Är ju vad jag söker, tätt med sånt folk....

För att vara riktigt rakt på sak...jag kikar på trakterna Mariestad-Skara-Karlsborg....

Är jag rätt ute då????

OK, min erfarenhet av dessa hästcentrum (vi har ett några mil bort!!!) är att det mest lockar trav och ridhästfolk....

Priserna brukar trissas rätt rejält och inom western finns tyvärr inte så mycket pengar....

Positivt dock om det finns mycket roping och kossefolk i
trakten....

Är ju vad jag söker, tätt med sånt folk....

För att vara riktigt rakt på sak...jag kikar på trakterna Mariestad-Skara-Karlsborg....

Är jag rätt ute då????
Ja, det tycker jag. Själv bor jag i Tidaholm.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet att valpar bits, men hur vanligt är det att de hugger och framförallt, vad kan man göra åt det? Valpen ifråga är ca 7 månader...
2
Svar
20
· Visningar
5 225
Senast: Sasse
·
Dressyr En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd Jag har lite funderingar som jag tänkte ni...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
8 631
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Ni har säkert sett hundratals av dom här trådarna, ni har säkert också sett hundra av dom här trådarna som börjar med "Ni har...
Svar
17
· Visningar
1 920
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 052
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10