Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!
*Knapp*
Gud vad underbara ni är
Hela historian men väldigt kortfattat.
15:07 Får jag sms av min kompis, som tränar för A. att de flyttat min häst "Tack och lov" ifrån A's stall.
15:08 Börjar jag ringa efter fodervärden, går fram 2 signaler sen slår hon av telefonen.
15:57 Ringer A, säger att hästen finns någonstans i G.
16:03 ringer jag fodervärdens sambo och får hemnumret, men även där inget svar.
16:45 kontaktar jag min fd boxhyresvärd och även en kamrat med transport.
16:55 Svarar fodervärden, jag frågar vart hästen står för jag vill hälsa på. Får den nya adressen och säger sen att hon brytit mot 2 punkter i kontraktet och kontraktet då inte är giltigt och jag hämtar hästen nu. Hon säger hej då och lägger på.
17:00 Fodervärden ringer upp mig och säger att hästen har kvarka, jag frågar varför hon inte berättat det då även det står i kontraktet och att jag pratat med A.
Hon frågar då vem hennes häst skall ha som sällskap. Men det är tyvärr inte mitt problem.
17:26 Ringer jag 114 14 och förklarar vad som har hänt och att vi är påväg att hämta hästen, de tar alla uppgifter och önskar oss lycka till och nu kan de snabbt få fram allt om det behövs + att de vet vart vi ska.
18:30 Lastar vi hästen.
Fodervärden la bara skydd + passet vid transporten, dottern stod i hagen och grät då min häst var hennes häst. De stod och betade en bit bort och när jag ropade på henne kom hon travandes med spetsade öron rakt ner i min famn. Gissa hur det kändes
Min mamma som jag bett åka dit vart tårögd för det var sånt man bara ser på film!
Jag hade med mig kompisen som äger transporten (och där hästen nu står) och hennes dotter, sen ringde jag mina föräldrar så de åkte också med dit + min syster.
Det har ju vart en hel del strul med min häst som jag tror flera kanske läst, och jag tror helt enkelt det inte är meningen att vi skall vara ifrån varandra.