Var är katterna?

L

LadyBlue

Våra hästar hamnar i Trappalanda,
hundarna vid Regnbågsbron,
men var tar våra älskade katter vägen? :confused:

Sv: Var är katterna?

De hamnar nästgårds till hundarna, landet bortom Regnsbågen, Regnsbågslandet. Så de katter som har hundkompisar kan träffa dem. Och de katter som gillar att slåss med hundar kan också göra det. Och de katter som är rädda för hundar går bara till andra sidan...

vilken otroligt fin film!! :love:
tårarna bara rinner... :cry:

Vilken otroligt sorglig film men ändå så underbar:cry: :love:

Jag har alltid hört att hundar lämnar jordelivet för "de sälla jaktmarkerna" och hästarna kommer till "de evigt gröna ängarna". Det är gamla uttryck så Trappalanda och Regnbågsbron måste vara "modernare" platser? För katter har jag aldrig hört något speciellt.

Jarrah skrev:
Jag har alltid hört att hundar lämnar jordelivet för "de sälla jaktmarkerna" och hästarna kommer till "de evigt gröna ängarna". Det är gamla uttryck så Trappalanda och Regnbågsbron måste vara "modernare" platser? För katter har jag aldrig hört något speciellt.

"De sälla jaktmarkerna" kommer ursprungligen från indianern-stammarna, och när dom tog bort/avlivade ett kärt djur.

Visst är den vacker? Jag tittar sällan på den om jag inte är på det humöret, saknar fortfarande min Fia så det gör ont.

Sälla jaktmarkerna säger man ofta om katter också, dom är ju rovdjur dom med. Regnbågsbron är ju inte platsen dom kommer till, det är nått dom vandrar över när dom dör.
Trappalanda har jag hört i över 20 år, så så jättemodernt är det inte.

Jarrah skrev:

De här uttrycken har jag också hört, men jag har alltid tänkt mig att de syftar till samma plats, en plats dit alla djur kommer och lever tillsammans i lycka, fred och harmoni...

Jösses vilken fin film... :love:
Tårarna sprutar på mig nu, saknar min lilla Rocky så det gör ont, i går var det exakt 6 månader sedan han dog... :cry:

åh vilken fin :cry: :love:
Saknar min Tessi så jag tror att jag blir galen... Tur att jag har en liten bebis som håller mig igång :smirk:

:D Det finns ingen fin trappalanda film, vet ngn????? Filmen var annars jättefin, hoppas det blir precis så som det visar!:cry: :crazy:

Åh gud, nu sitter jag och gråter som ett barn och saknar min älskade Jazzy mer än någonsin. Snart 5 år... :cry:

Tack och lov så har jag min fina Xindra, som håller mig sällskap. Jag bävar inför den dagen då hon också måste vandra vidare, men förhoppningsvis har vi många år kvar tillsammans.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
463
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
625
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
687
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
466
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama