Sv: var är det mest aktiviteter?
Hej
Jag tror inte du fått riktigt kläm på det här.
Geysir ordnar inga kurser. Klubben och dess styrelse har 30 mil mellan norr o söder. Var skulle de då ordnas för att folk skulle åka??
Jag har ordnat kurser i geysir i ca 20 år. Jag har varit med om massor med kurser som blivit inställda för att folk hoppar av. Jag har till o med fått ringa till Island och säga till Einar Öder M att han tyvärr inte är välkommen för att alla utom tre har hoppat av - hur kul är det!!
Så här ligger det till:
Om du vill gå på kurs, så ordnar du en. Skaffa instruktör och samla ihop några vänner. Geysir kan hjälpa till med hur man gör med kvitton etc och hjälpa till att mejla ut info till oss andra så det är lättare att fylla kursen. Dessutom kan Geysir i vissa fall hjälpa till med förlustgaranti.
Men det är faktiskt inte styrelsens sak att ordna kurser- det är medlemmarnas. Det är de som vet vem de vill rida för, på vilken nivå, tid och plats etc.
Angående tävlingar så ligger det till så här:
Fram till ca 94 fanns ingen godkänd tävlingsbana inom Geysir. Då fick vi Nyvalla av travarna. Det är fortfarande vår enda godkända bana (i väntan på Tingsryd), och i stort sett alla år sen dess har jag med hjälp av några vänner själv hållit i arrangemanget och ordnat en öppen tävling om året i Hjältevad. Nu är jag trött
, och har avsagt mej uppdraget som tävlingsledare och samordnare. Du kan ju fundera över hur många som har rusat till för att byta av mej!
Som längtar efter att ordna en tävling.
Men det blir kanske en inofficiell tävling i höst. Nya krafter vill pröva på.
Kort sagt så måste du bo i de hästtäta områdena, med stora privata hästföretag om du ska bli servad med det du vill. Här i småland får du själv bli entrepenör och själv ordna det du vill gå på.
lycka till mvh Ingrid