var är det mest aktiviteter?

A

annizz

Jag är medlem i Geysir som alltså är i småland.. Det jag har märkt i alla dessa år är att det inte finns så mycket kurser, tränare eller tävlingar här.. Jag har alltid fått åka ner till skåne eller gbg för att träna.. visst det finns enstaka personer som kommer hit men jag vill ha en tränare varje vecka om jag ska fortsätta. å inte en vanlig dressyr tränare.
Var är det mest islandshäst aktiviteter? Jag har nyss slutat en utbildning och vill flytta till ett ställe där jag kan få den träning jag behöver..
/anna

Sv: var är det mest aktiviteter?

Men så är nog situationen för många såvida man inte bor väldigt nära sin tränare eller står uppstallad på samma gård. Är väl som du nämner Skåne, Göteborg men även Stockholm och Östergötland som är islandshästtäta. Ang Geysir så har jag PM:at dig.

hej! vart i småland bor du? ja bor i kalmar och driver kalmar islandshästCenter där har ja kurser ridskola mm välkommen till mig om du inte bor alltför långt bort :idea: mvh johanna www.kalmarislandshastcenter.se

knasjoppan skrev:
hej! vart i småland bor du? ja bor i kalmar och driver kalmar islandshästCenter där har ja kurser ridskola mm välkommen till mig om du inte bor alltför långt bort :idea: mvh johanna www.kalmarislandshastcenter.se

Fin hemsida. Men texten var verkligen jobbig att läsa. Vet inte om det var bakgrunden eller ordformatet. Sen är ju Björnö stallarna rena lyxstallarna, så lite avis blir man såklart!

Hej
Jag tror inte du fått riktigt kläm på det här.
Geysir ordnar inga kurser. Klubben och dess styrelse har 30 mil mellan norr o söder. Var skulle de då ordnas för att folk skulle åka??
Jag har ordnat kurser i geysir i ca 20 år. Jag har varit med om massor med kurser som blivit inställda för att folk hoppar av. Jag har till o med fått ringa till Island och säga till Einar Öder M att han tyvärr inte är välkommen för att alla utom tre har hoppat av - hur kul är det!!
Så här ligger det till:
Om du vill gå på kurs, så ordnar du en. Skaffa instruktör och samla ihop några vänner. Geysir kan hjälpa till med hur man gör med kvitton etc och hjälpa till att mejla ut info till oss andra så det är lättare att fylla kursen. Dessutom kan Geysir i vissa fall hjälpa till med förlustgaranti.
Men det är faktiskt inte styrelsens sak att ordna kurser- det är medlemmarnas. Det är de som vet vem de vill rida för, på vilken nivå, tid och plats etc.
Angående tävlingar så ligger det till så här:
Fram till ca 94 fanns ingen godkänd tävlingsbana inom Geysir. Då fick vi Nyvalla av travarna. Det är fortfarande vår enda godkända bana (i väntan på Tingsryd), och i stort sett alla år sen dess har jag med hjälp av några vänner själv hållit i arrangemanget och ordnat en öppen tävling om året i Hjältevad. Nu är jag trött:crazy: , och har avsagt mej uppdraget som tävlingsledare och samordnare. Du kan ju fundera över hur många som har rusat till för att byta av mej!
Som längtar efter att ordna en tävling.
Men det blir kanske en inofficiell tävling i höst. Nya krafter vill pröva på.
Kort sagt så måste du bo i de hästtäta områdena, med stora privata hästföretag om du ska bli servad med det du vill. Här i småland får du själv bli entrepenör och själv ordna det du vill gå på.
lycka till mvh Ingrid:)

Huvudet på spiken!
Kul att se dig här igen! Hur går det med hästarna?
Mvh Jenny

Hej Sammetsrosa
Jag mår bra, jag har tre hästar i gång på olika nivå. Just nu går dom bra och det är roligt att rida. Annars är gubbens "gräddbakelse" den mest lovande unge jag haft på flera år. Så jag funderar på att göra om kombinationen Frenja-Kanslari och se om jag får en ny gidde:banana: . Jag vet inte än, men om Tinna funkar så visar jag henne i vår. Hur har du det med din guldklimp? Och de andra.
mvh Ingrid

Hej annizz
Vill du rida regelbundet för instruktör, är det sö skåne, runt Gbg och Sthlm du får söka dej till.
Jag har en personlig fundering: Jag tror inte det är så utvecklande för din ridning att rida för instruktör varje vecka. Jag tror att du inte lär dig lösa några problem själv, utan blir en "mottagare" utan egna ideer. I småland finns det inte möjlighet att rida för tränare så ofta (som du ju märkt). Men när jag red för Johanna E 5ggr/år i flera år, var det mycket utvecklande.
lycka till! mvh Ingrid:rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 025
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 721
Senast: Lobelia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 634

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka