Vanvårdade hästar

C

Carrop

Jag tycker att man läser ganska ofta nu både i tidningar och på nätet om hur folk vanvårdar sina hästar. Vad har hänt? Har folk inte förstånd nog och är det så att det är så populärt idag att ha häst och folket inte är kunniga nog att veta hur man sköter en häst? Kanske har inte folk råd att hålla sina hästar. ´Jag vet inte men jag tycker så synd om de stackars djuren som inte kan försvara sig.
Är det någon som vet hur man får reda på när djurskyddet beslagtar hästar? Vad gör polis och länsstyrelsen av hästarna? Vart vänder man sig om man vill hjälpa till och ta hand om hästar som blivit vanskötta?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 781
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 138
Senast: Bapelsin
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 383
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka