M
melvinsmamma
Jag fick ett erbjudande om att köpa tillbaka min förra häst och nappade på det diekt! Jag och en kompis åkte ut och kollade på honom för att hämta hem honom.
Ägaren hade ändrat sig och vi kom hem utan häst.
Dock blev jag väldigt chockad av vad jag såg!
Min förra häst var vanvårdad till max!!
All vinterpäls kvar, du kunde räkna revbenen på flera meters avstånd. Man såg alla knölar, alltså han var kantig och dan. ca 10cm av svansen släpades i marken!
jag har anmält ägaren och en kontroll ska göras!
hur kan jag som förredetta ägare agera för att försöka få tillbaka honom om dom inte vill sälja honom till mig. Kan länsstyrelsen hjälpa mig med detta?
dom påstår att han äter 12 kg hö om dagen. när jag ägde honom var han aldrig tunn på något sätt. han var i gott hull sommar som vinter och fick bara 8-10kg hö om dagen av mig så det går inte riktigt ihop för mig.
Han är 15år så det har inget med ålern att göra, sålde honom för ca 2år sedan.
Alla tips på hur man ska agera är tacksamma!!
Ägaren hade ändrat sig och vi kom hem utan häst.
Dock blev jag väldigt chockad av vad jag såg!
Min förra häst var vanvårdad till max!!
All vinterpäls kvar, du kunde räkna revbenen på flera meters avstånd. Man såg alla knölar, alltså han var kantig och dan. ca 10cm av svansen släpades i marken!
jag har anmält ägaren och en kontroll ska göras!
hur kan jag som förredetta ägare agera för att försöka få tillbaka honom om dom inte vill sälja honom till mig. Kan länsstyrelsen hjälpa mig med detta?
dom påstår att han äter 12 kg hö om dagen. när jag ägde honom var han aldrig tunn på något sätt. han var i gott hull sommar som vinter och fick bara 8-10kg hö om dagen av mig så det går inte riktigt ihop för mig.
Han är 15år så det har inget med ålern att göra, sålde honom för ca 2år sedan.
Alla tips på hur man ska agera är tacksamma!!