Väntetider hos tandvården

purity_666

Trådstartare
Min folktandvård börjar bli rent löjlig. Jag går hos folktandvården på närmsta lilla ort. De har inte tandläkare fast på heltid, utan tandläkare som delar sin tid mellan två kliniker. Jag har urkassa tänder och behöver ofta laga.

>Så jag var där i september och vi kom fram till att en tand behövde lagas. Jag fick tid i november. November kom och tandläkaren var sjuk den dagen. Då fick jag ny tid i februari. Hepp, rätt länge men okej.. Nu fick jag nytt brev där tiden blivit flyttad till mars. Så med konstaterat hål som behöver lagning får jag alltså gå från september till mars för att tider inte finns :rage:
Visst blir det akut får man uppsöka jouren, som är mycket dyrare.

Jag är tandläkarrädd och är bekväm på den kliniken, men nu vettefasen alltså. Varje gång man bokar ny tid får man en tid 2-3 månader framåt. Även när det är pågående behandling.

Är det såhär hos er också? Behöver jag ta mig i kragen och byta klinik?

Min folktandvård börjar bli rent löjlig. Jag går hos folktandvården på närmsta lilla ort. De har inte tandläkare fast på heltid, utan tandläkare som delar sin tid mellan två kliniker. Jag har urkassa tänder och behöver ofta laga.

>Så jag var där i september och vi kom fram till att en tand behövde lagas. Jag fick tid i november. November kom och tandläkaren var sjuk den dagen. Då fick jag ny tid i februari. Hepp, rätt länge men okej.. Nu fick jag nytt brev där tiden blivit flyttad till mars. Så med konstaterat hål som behöver lagning får jag alltså gå från september till mars för att tider inte finns :rage:
Visst blir det akut får man uppsöka jouren, som är mycket dyrare.

Jag är tandläkarrädd och är bekväm på den kliniken, men nu vettefasen alltså. Varje gång man bokar ny tid får man en tid 2-3 månader framåt. Även när det är pågående behandling.

Är det såhär hos er också? Behöver jag ta mig i kragen och byta klinik?
Jag har privat tandläkare och det är inte sådär såvitt jag märkt. Men iofs om man själv byter tid för en undersökning kan den flyttas en månad eller två. Men då är det ju inte ett hål det handlar om utan en undersökning.

Jag har privat tandläkare och det är inte sådär såvitt jag märkt. Men iofs om man själv byter tid för en undersökning kan den flyttas en månad eller två. Men då är det ju inte ett hål det handlar om utan en undersökning.
Jag gick hos en privat för flera år sen. Där satte vi upp flera tider direkt när vi gjorde upp behandlingsplan. Så vi hade en gång/månad i 3-4 månader t.ex.
Nu kan vi ha en plan men jag får boka ny tid varje gång och då kan det gå 2-3 månader mellan besöken.

Min privata slutade tyvärr. Älskade henne.

Jag gick hos en privat för flera år sen. Där satte vi upp flera tider direkt när vi gjorde upp behandlingsplan. Så vi hade en gång/månad i 3-4 månader t.ex.
Nu kan vi ha en plan men jag får boka ny tid varje gång och då kan det gå 2-3 månader mellan besöken.

Min privata slutade tyvärr. Älskade henne.
Joo det tycker jag att jag känner igen, att jag fick två bokade tider en gång.

Sedan gillar jag att han är ganska pragmatisk. Vi kan göra såhär eller såhär, det kostar så och så. Tex den här lagningen skulle man kunna åtgärda, eller så kan vi låta det vara tills det ev blir problem.

Jag som bor i en relativt stor stad ringde pga ilningar och smärta i en tand som jag ville komma och kolla.
Fick en "akuttid" 5 veckor senare...som kostade dryga 900:- för undersökning samt röntgen.

Kan tillägga att det inte hittades nåt fel heller.

Jag går privat och har inte märkt det som du pratar om. Ifall man bokar ny tid för ny behandling får man vanligtvis en tid inom 2 veckor.

Folktandvården har jag inte besökt sen jag slutade skolan, så jag går också hos privat och har inte märkt av några ovanligt långa väntetider där. Går rätt fort att få en tid och visar undersökningen att nån behandling behövs så har jag fått tid inom nån vecka.

Min granne från Litauen är hos tandläkaren nu. Vi kom hit kvart över elva. Hon fick komma in direkt. Men då är detta akut.

Jag går kvar hos tandläkaren i min hemort bara för att det alltid fungerar smidigt där. Har 1,5 h resa enkel väg dit, men det är det faktiskt värt.

Jag har inte varit hos tandläkaren på nya orten men på gamla orten har jag alltid gått hos folktandvården och aldrig haft problem. Sist var jag till och med där en lördag! Men har hört flertalet som bytt till privat i andra städer...

Jag gick hos folktandvården tidigare, stod ut med väntetider osv. Tänkte att det blir nog bättre.:grin:

Fick nog efter jag bokade tid för tandvärk i aug, fick besked om att tanden måste rotfyllas, gör så, efter en kort tid inser jag att rotfyllningen inte blev bra. Tanden måste åtgärdas.
I maj(!) fick jag äntligen komma och då drogs tanden ut med stor inflammation och trasig i tre bitar..
Då hade dom avbokat och ombokat nov-maj.
Fick tider både på orten och i närmsta staden de samarbetade med, vardagar som helger. Jag tog ledigt och var allmänt flexibel men de avbokade alltid ändå.

När jag tre år senare behöver iväg för ren tandkoll och en gammal lagning som släppt (ont) ringde jag en privat tandläkare. Tid fem dagar senare.. Trevliga var dom också :cool:

Här i byn finns det ingen tandläkare och har inte gjort det på länge. Det finns alltså en mottagning men de har ingen tandläkare :meh:

Jag behöver verkligen en tid nu men har inte hunnit kolla hur det är i Falun än.

Oj, jag har nog aldrig upplevt att det varit så besvärligt att få tandläkartid.

Men jag kanske får uppleva det nu när jag bor utanför Stockholms län. Hoppas inte.

Folktandvården i Töreboda är en skam för tandvården,väntetider på året (dom skyller på flyktingarna) Smile i Mariestad kan man få tid på samma dag om det är akut,icke akut samma vecka.

Oj, jag har nog aldrig upplevt att det varit så besvärligt att få tandläkartid.

Men jag kanske får uppleva det nu när jag bor utanför Stockholms län. Hoppas inte.

Min kompis går i linde hos privat efter att ha fått nog av folktandvården, vet inte om det finns nån folktandvården närmre dig än linde?

Joo det tycker jag att jag känner igen, att jag fick två bokade tider en gång.

Sedan gillar jag att han är ganska pragmatisk. Vi kan göra såhär eller såhär, det kostar så och så. Tex den här lagningen skulle man kunna åtgärda, eller så kan vi låta det vara tills det ev blir problem.
Deet finns bra tandläkare lite överallt. Själv hittade jag en fantastisk dito när jag bodde i residensstaden. Det är snart 30 år sedan jag flyttade därifrån men jag går kvar där.

Det kan vara värt omaket att åka om man hittar en bra tandläkare på annat håll.

Jag tycker inte att kliniker som är usla med tider, eller något annat, ska få ha kvar sina långa köer och sina trogna kunder!

Jag går hos sambos kund. Så han kommer tom in på helgen för min skull. Han är typ bäst i världen!

När han var utomlands fick jag dock snabb tid genom hans rekommendationer på annan klinik.

Jag tror man kan ställa lite högre krav på tid än du gör. Dvs ev byta klinik om man inte får tid inom någon/några v.

Min kompis går i linde hos privat efter att ha fått nog av folktandvården, vet inte om det finns nån folktandvården närmre dig än linde?
Jag vet inte heller om det finns. Jag har inte kollat. Innan jag flyttade gick jag privat hos en fantastisk tandläkare. Han visste hur han skulle hantera min rädsla och han var världsbäst på bedövning. Nu skulle jag behöva hitta en ny för förra årets rutinkontroll blev inte av och det är ju lite för långt till gamla tandläkaren.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 891
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 064
  • Artikel Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 848
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama