Väntetid DNA

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare DAngel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 348

DAngel

Trådstartare
Någon som vet hur lång tid det tar att få svar från SLU på DNA test när det gäller härstammningskontroll?

Sv: Väntetid DNA

Hmm ... dags att ringa och efterlysa mina svar då.
Skickade in i mitten av februari nämligen ....

Hmmm telefontiderna ställer till en del trassel för mig.
Någon som vet om det går det att få tag i dom via mail ?

Jag väntar oxå på svar ang. min shettis härstamningskontroll som ägaren till min shettis mamma skulle ha gjort.... :crazy: Väntetiden gör mej lite galen....

Hej
För mig tog det någon månad mer åt det längre hållet sen tog det några månader till innan jag fick fakturan, men det gjorde ju inte lika mycket! :)

Skickade in alla papper till ASVH i oktober(!), inte fått något än. DNA har kommit bort på SLU, så vi väntar...

• 1 mars, tagelprov taget
  • 2 mars, brev med prov & blankett etc postat
  • 5 mars, provresultatet framme hos Husdjursgenetiska lab
  • 29 mars, resultatet i min brevlåda
  • har inte fått fakturan ännu...

Du kan maila till Husdjursgenetiska laboratoriet: hgen@slu.se. Håller med om att deras telefontider är knepiga (vardagar 8-9, 12-13).

Tack för svar.
Slängde iväg ett mail nu så får vi se om de svarar annars får jag ringa i slutet av nästa vecka när jag har möjlighet.

• 1 mars, tagelprov taget
  • 2 mars, brev med prov & blankett etc postat
  • 5 mars, provet framme hos Husdjursgenetiska lab
  • 29 mars, resultatet i min brevlåda
  • har inte fått fakturan ännu...

... och idag kom fakturan, 650 kronor (inklusive moms), att betalas inom 30 dagar.

För mig tog det tillslut 3 månader att få svaret - och fakturan kom dagen efter.
Ännu roligare är att både SLU och ARAB har fakturerat mig för samma DNA test .... :crazy:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Däggdjur Läste precis att SLU vill ha allmänhetens hjälp för att få veta vad älgen äter. De har i tidigare undersökningar sett att bärris är en...
Svar
5
· Visningar
1 141
Senast: Cattis_E
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 035
Senast: Kajsalisa
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V