Vanligt med vallinstinkt hos fler raser än de klassiska?

Sv: Vanligt med vallinstinkt hos fler raser än de klassiska?

Är det vanligt med hästar av andra raser än de man brukar se som har vallinstinkten?

Jag har träffat på ett antal av andra raser som haft vallinstinkt. En bekants dotter hade en varmblodstravare som skulle gå med korna för en period då de andra hästarna var utleasade...det gick inte. Hästen jobbade på korna hela tiden så det var bara att göra en egen hage åt den.

Jag hade tidigare en bruksnordis. Stallägaren hade ett gäng highland cattle som ofta var äventyrliga utanför sin hage:angel:...Vid ett sånt tillfälle var vi några ryttare som skulle omringa flocken och sakta föra den tillbaka till gården...och hästen jag red tog över fullständigt. Hon jobbade som om hon aldrig gjort nåt annat i sitt liv...var en intressant känsla!:D

Sv: Vanligt med vallinstinkt hos fler raser än de klassiska?

Var det inte ett varmblodssto som bl.a var med och vann Team sortingen eller penningen för ett par år sedan på High Chaparral? Hon var en jäkel på att valla

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera med andra då jag håller på att bli galen. Har en vän som går i hundköpartankar och hon har väldigt starka åsikter (i...
2
Svar
30
· Visningar
4 450
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 554
Senast: Liten
·
H
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig fullkomligt som en idiot som gjort tvärtemot det jag hållt stenhårt på tills för några dagar...
Svar
16
· Visningar
3 502
Senast: Hjalti
·
Ridning Intressant att veta hur långt man kommit i sin AR träning och jag vet att man inte får namnge tränaren man rider för, men en liten hint...
Svar
7
· Visningar
1 821
Senast: Koppar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30