Vanligt med torktumlare?

Har du torktumlare?

  • Ja

    Röster: 120 65,2%
  • Nej

    Röster: 62 33,7%
  • Ja men den är trasig

    Röster: 2 1,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    184
Är inne på min tionde bostad, har aldrig varit med om att inte ha torktumlare (oftast i den gemensamma tvättstugan då, det är rätt ovanligt att det finns plats för tvättmaskin eller torktumlare inne i lägenheten här och jag har aldrig haft behov av egna maskiner även om det är förberett för att koppla in).

Känner inte heller någon som inte har torktumlare, åtminstone inte bland de vänner jag är hemma hos någon gång.
 
Senast ändrad:
Har inte egen torktumlare, men det finns i husets tvättstuga och det är där jag tvättar. Skulle inte klara mig utan antingen torktumlare eller torkskåp som det är nu eftersom tvättpassen inte är evighetslånga och jag inte har plats att hänga tvätt i lägenheten. Är dock noga med att inte torktumla kläder av material som är extra känsliga för sådant. De åker torkskåp istället.

Hade jag bott i villa med mycket yta för tvätt osv hade jag nog gärna skippat torktumlare.
 
Det jar funnits i alla hem jag bott i alt i tillhörande tvättstuga. Inte nödvändigt för min del när jag haft egen maskin och jag har bara använt dem sporadiskt då. Med tvättstuga används de lika mycket som torkskåpet eftersom det varit många trappor/långt så inte kul att bära hem blöt tvätt och begränsat med tid och utrymme så behöver båda användas.
 
Jag har haft torktumlare sedan jag flyttade fran Sverige 1986 ... och skulle definitivt inte klara mig utan. Nar jag bott i sub tropiskt klimat kan man inte hanga ut och torka kladerna for att solen bleker for mycket och har regnar det for mycket December till February och May till och med September bleker solen for mycket ... Dessutom har jag hundar som faller sa torktumlare behovs definitivt.:p
 
Va utan torktumlare där ett tag, ena boendet körde linor med luftavfuktare. Nog funkade det oxå.
Men fasen va nice det är att bara kunna lobba in allt.
Sure, läser man på lapparna så är typ inget rekkat att tumla, men jag kör i det närmaste allt. Typ ridbyxorna och tjockare vinterkläder som hängts ist.

Jag delar ju inte upp i annat än 40/60 grader heller så 😅
 
Har ingen. Platsen finns inte i vårt lilla trånga hus. Under sommarsäsongen hänger vi ut tvätten på en torkvinda och under vintersäsongen får den hänga inne. Det har underlättat att vi köpte en avfuktare :) !
 
Jag har men är uppväxt utan och det gick fint. Det sparar mycket tid och jag skulle inte vilja vara utan pga behöver kunna tumla dunjackor och täcken. Resten skulle jag egentligen klara mig med att hänga på tork men har inte energin att lägga mer tid på tvätten än nödvändigt så gör det sällan😅
 
Vi har t.o.m. flera torktumlare.
Men jag använder dem oerhört sällan.
Det är för kuddar och täcken och kläder vid kris.
En och annan vadderad jacka åker väl också ibland.

Men dela så är vi många och dels så hyr vi ut ett sommarhus per vecka.
Det är ju trevligt för gästerna med rent i sängarna.
Även om lakan och bäddning ingår så blir täcken och kuddar rätt solkiga mellan gästerna.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 225
Senast: hollypolly
·
Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
1 523
Senast: Hoarfrost
·
Hemmet Jag har ett ganska litet badrum som jag skulle vilja ha en tvättmaskin till. Hade helt klart varit enklare platsmässigt med en toppmatad...
Svar
4
· Visningar
692
Senast: Dorinda
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 785
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp