Vanligt med svullna bakben?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dinora
  • Startdatum Startdatum
D

Dinora

Jag har ett halvblodssto som ska föla vilken dag som helst nu. Hennes mage är enorm! Detta är andra året hon är dräktig. Hon har fått ha stödbandage på bakbenen i ungefär en veckas tid nu då de varit svullna längst ner. Idag på morgonen ser jag att hon är jättesvullen hela vägen upp, alltså över knäna till och med. Stackars min lilla tjej, vilken mage hon har. Tänkte bara höra hur vanligt det är att de är så pass svullna? Den lille filuren där inne tror jag tittar ut i natt så sen ska väl benen återgå till sitt normala men tänkte ändå höra hur vanligt det är och om man kanske kunde göra något för att underlätta svullnaden?

Sv: Vanligt med svullna bakben?

Det är rätt vanligt, presis som människor ofta får svullna ben under graviditet;)

Sv: Vanligt med svullna bakben?

Var likadant på mitt sto, jättetjocka svullna bakben, varma svullna framknän osv...Gick dock tillbaka otroligt snabbt så fort fölningen var över, nästan direkt så var alla ben normala och fina igen! Så ta det lugnt bara=):banana:

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 228
Senast: Hedwig
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 291
Senast: Lisa2014
·
Hästvård När jag plockade in min 5-åring från hagen på söndagkväll var han väldigt halt på vänster bak, ville inte riktigt trampa ner ordentligt...
Svar
10
· Visningar
3 354
Senast: bapro
·
Hästvård Tillbringade hela dagen på Ultuna igår med kompisens äldre islandsvalack som blivit mycket dålig, skulle vara kul att höra era tankar...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 535
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka