Tack för alla tankar och synpunkter! Jag ska såklart ge den nya ridläraren en chans, hen kanske är jättebra, det vet man ju inte i förväg. Men jag blev lite skeptisk, något som jag märker att jag inte är ensam om här i tråden. Jag visste som sagt inte om detta är vanligt förekommande på ridskolor och det bara är jag som är besvärlig.
Visa bifogad fil 40934 Jag har ju haft ett uppehåll på nästan 10 år så mycket har jag ju glömt och behöver repetera. Jag har heller aldrig ridit för att tävla eller haft någon jätteambition att rida svåra klasser, så jag är ju inte på elitnivå direkt.
Men jag skulle ändå säga att jag är en van ryttare efter mina 14 år i sadeln (även om jag fortfarande är lite ringrostig efter uppehållet). Men vem vet, man får hoppas att den nya ridläraren kan mer än jag. Jag har ju ridit på ridskolan i en termin nu så de har sett mig rida och borde väl kunna avgöra om hen är tillräckligt duktig för att instruera min grupp. Men jag får vänta och se, och komma till ridlektionen med ett öppet sinne.