GastroGard

AbCdE

Trådstartare
Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att ge med lite foder? Har läst att det är bäst att ge på morgonen på fastande mage, vet någon om det funkar att ge på em, då det blir svårt på morgonen iom vårt stalls rutiner.
Alla tips mottages tacksamt 🙏

Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att ge med lite foder? Har läst att det är bäst att ge på morgonen på fastande mage, vet någon om det funkar att ge på em, då det blir svårt på morgonen iom vårt stalls rutiner.
Alla tips mottages tacksamt 🙏
Har du provat att vänja in med sprutor med tex melass i? Jag brukar blanda omeprazol och melass och det har gått hem för alla hästar jag någonsin har provat på. Men börjar med bara melass, bara lite in i mungipan och låta dem känna smaken. Och till slut så tycker de att sprutan är helnice.

OBS. Rekommenderar inte melass om man har en häst som är känslig för socker. Då är kanske äppelmos bättre?

Jag har också gett omeprazol med foder, men det blir större andel spill då, så svårare att veta att hästen har fått i sig det den ska.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 347
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 973
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 494
Senast: Lillefrun
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka