Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Såg att du redan fått tips om det på FB, men skriver här för andras skull ändå: kolla med kommunen.

Igår tänkte jag att det är dags att sitta upp på Lottapotta. Var kom den tanken ifrån?

Ja, men exakt!
Dock var ju den stackaren med på mässan igår. Och nu är han lite mer insatt i kommande transportköp. ;)
ÅF i laholm skulle få in något i min prisklass nu i veckan, så håll tummarna! :D
Totalvikten kunde jag få bestämma själv, i stortsett.. Tror max ligger på 2000 men det är ju inget jag behöver direkt. :)

På tal om is så vet jag precis hur ni känner! Hua! Hade ont i magen varje dag. Var Bambi på hal is varje dag.
Jag och en till bytte visserligen hage till en orörd som var något bättre, men det var ju skidskobana hela vägen ut.
Usch. :(

Är så himla glad att isen är borta nu! Jag älskar verkligen snö och tycker vintern har varit alldeles underbar. Men nu vill jag verkligen ha vår! ;)

Låter bra med släp, hoppas du hittar nåt snart!
Tror det är högre skatt på dem på 2000 kg och uppåt, är inte säker men har för mig det så det kan vara värt att kolla upp :)

Ja, vår vill vi ha NU!!

Tror inte det var så stor skillnad på skatten.. Däremot försäkring har jag hört! :eek:

Men tänkte isf försöka lägga det på 1990kg. :D Känns ganska lagom!

Fanns inte så mycket på mässan tycker jag.. :(

Ja försäkring kanske det var!

Nej det var en väldigt liten mässa tyvärr. Den var väl myycket större för några år sedan?!
Hittade lite men inte ngt flugtäcke bland annat.

Tyckte också att mässan var mindre:mad: Jag shoppade inget av det jag hade tänkt köpa.. (däremot en hel del annat!:angel:)

Vill verkligen att isen ska bort nuuu! Kom aldrig iväg på träning idag pga av migrän heller så nu är jag lite deppig. Huvudvärk är ett jäkla skit!

Har för mig att det var så iaf.. tror jag såg någon lista om skatten någonstans ..

Jaja, hursomhelst!

+ Bismark

Ja, Jag kom billigt undan.
Letade efter en showgrimma och hittade 2 st, men ingen av dom var något jag ville ha. :(
Hittade ett träns också, men kände att det kan vänta till sommaren ist.
Och ja.. köpte en säkerhetsväst och någon minut senare går jag förbi en.. ett.. (blackout) med galopp. Och dom hade massor av säkerhetsvästar! :(
Annars följde en hatt (!!!!!!) och en ny höpåse med hem.
Jag blev väldigt snåål! Kände inte att jag hittade något alls, sprang mest runt alldeles förvirrad. :(

Glömde tom lotterna!! :cry: :cry:

Typiskt att du inte kom iväg på träningen! :(
Jag jobbar lördagnatt, men EV , KANSKE om jag orkar och allt går enligt planerna så ska jag upp dit nästa söndag. Kommer väl vara lige groggy men vi stannar nog inte länge. Mest hela grejen att lasta och åka och vara borta en stund och sen åka hem igen :)

Ja det var jäkligt synd! Men jag får försöka åka iväg i veckan samt lördag för att rasta henne lite. Lämnar Skunky på söndag på träning så vi kommer inte då, därmeot nästa söndag ska Enya få följa med på söndagsträning för andra gången i sitt liv:laugh:

Ska bli rätt skönt att ha en hel månad att ge bara till Enya faktiskt! Hon är värd all uppmärksamhet:love:

Hurra! Min lilla ponny är pigg!
Vi vet fortfarande inte vad som är fel, men efter senaste sjukhusvistelsen (där han fick halva buken rakad för ett ultraljud) har han varit groteskt pigg! Skitkul, om än ovant :p
Förmodligen har han någon slags hypohidros, svårt att reglera kroppstemperaturen. Det skulle förklara ett och annat. Så nu ska han hållas kort i pälsen så får vi se hur det går!

Vi hade tänkt börja träna reining igen, så fort vi får upp konditionen.. Och musklerna.

*kl'

nån som vet hur lång tid det ska ta för nya licenser att bli reggade? betalade in min och hästens samtidigt, och jag kan logga in på tävlingssystemet med min, men min stackars lilla häst hittas inte :confused:

KL

Vad gör man av denna manen på tävling?
Sist hade jag flätor med all man på ena sida. Blev väl sådär tycker jag.
Ardennerfläta kan jag inte göra, får ont i armarna och det blir bara jättefult :angel: Ska han ha det får han ha två, en på var sida, annars blir det bara en megafet.
Manen är supertjock, tung och lång.

61383_439947844647_568189647_4940044_6349626_n.jpg

22078_236167284647_568189647_3050222_2909824_n.jpg

Kan man ha utsläppt man? :confused: Hade gärna haft det men vet inte om det ser tillräckligt vårdat ut. Det är dock ganska omöjligt att få den att ligga still på bara en sida, den far åt alla håll. Luggen kommer jag fläta denna gången i alla fall, han uppför sig faktiskt mycket bättre när han ser mer av sin omgivning ;)

åh jag har samma problem. tjock man som inte går att göra något av, vad ska man ta sig till? :confused:

img_0026_136519870.jpg

Man måste se till hästen och typen. Helt klart utsläppt på en häst av arbetsras med tjock, lång man!

Bra fråga!

Vart kan man gå in och kolla det? har kollat runt men fattar inget :rofl:

Betalade hästlicensen först, för några veckorsedan och har inte hört något där.
Betalade min häromdagen och frågade ang Roxies men hon skulle kolla det och sen har det varit tyst.

Såg att regelboken beräknas levereras om ca 2 veckor! Härligt när första tävlingen är ganska exakt om 2 veckor.. :rofl:

+Egonson_ Klart ni kan ha utsläppta! :love: :love:
Jag får se hur jag gör med min hästs ovårdade man. Är dock inte så tjock som eras så det blir nog flätor . :D

ja det är ju konstigt att ena licensen är klar, medans den andra inte är det. betalade också för ett par veckor sen

undrar vad är det för ändringar i regelboken iår? kan väl inte vara några större saker eller?

flätade nät på min en gång för jag tycker det är så fint :love:
dock såg det inte riktigt så bra ut på hennes fetman, så det får nog bli utsläppt eller ardennerfläta

Delvis KL.

Jag har bara regelboken 2010, har den för 2011 kommit ut? Antar att det är ungefär samma men ändå. Lär inte få den till första tävlingen.
Har betalt licenserna och har fått numren via mail men inte några kort, var dock bara en vecka sedan jag betalde :)
Hoppas jag hinner få dem i tid.

Då blir det utsläppt man och flätad lugg, så sköönt att slippa fläta haha :D

Senast ändrad:

Har ni svimmat av i vårvärmen allihop:crazy:...hittade tråden på sidan 3:eek:

Snön ger sig så sakta här och det finns hopp om lite barmark inom kort...om nu inte april kommer med några fler överraskningar. Det ska bli skönt!

Idag kommer vet för att ge andra sprutan i vaccinationsstegen så snart är vi ute på träningar vi också:banana:.

Ha det gott alla!!!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 267
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 630
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 118
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 229
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit