Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

KL

Här sitter jag med en enorm förkylning och har inte mycket annat att göra än att fundera.

Jag har fått en helt galen idé!
Jag ska göra garn av min ponnys päls! :D Ska bara lära mig hur man spinner först, men det ska väl inte vara några problem. Kunde jag lära mig virka via internet så varför inte? :D

Funderar på vad man kan göra för kul med det, några idéer? Har gjort en massa mössor och vantar redan, behöver inte mer sånt :p

Spinna är inte så svårt, inte karda eller tova heller. :)

Vad du ska göra med det beror ju helt på hur tjock, hållbart och stickigt det blir. Stövelinlägg, vintervantar och sånt gjorde man ju av människohår förr. Eller så kan du ju alltid virka en mini-pålle. :D

*kl*

pjugh! har gett mig tusan på att jag ska lära mig rida på vänster hand också så jag inte blir ännu sneare och stelare än vad jag är, men shit så svårt det är. allt blir ju helt omvänt :o

:D ... Idag har jag suttit på Rocket. Han känns så redo för att börja ridas så nu är sidepullen inne på rengöring och uppsmörjning och mina bomullstyglar är i tvätten. Han är bettvan men när jag ska rida i början vill jag inte ha nåt i munnen på honom förrän jag känner att han greppat vad det går ut på ;)

*kl*
Jag är så glad!
Har just kommit igång med att rida igen efter en oplanerad viloperiod sedan nyår.. :cool: o nej, oplanerad vila.. nu blir man hängd..:cool:

Hade dock inte så mycket val efter en väldigt akut blindtarmsoperation så var det soffläge en vecka innan man ens kunde resa sig. och -aja baja- inget lyfta eller anstränga sig på en månad så stygnen håller...

väldigt så klen man blev.. glad att vi ändå råkade skotta taken till stall mm. innan operation, annars ahde man varit utan stall nu.. :crazy:

Blir bara så lycklig av min fina fina häst! hon är så härlig:love:
har verkligen märkt hur mycket man saknat hästarna och ridningen, har knarkat bukefalos under denna tiden...:devil:
Tack för att ni förgyllt min soffa under denna tiden!:bump:

Vaddå hängd:confused: ... Här går mina på vila p.g.a. snömängden + att transporten är trasig så vi kommer ingenstans. Är för övrigt på tok för halt på vägarna för att ge sig iväg någonstans. Har lyckats skrapa fram en minibana på gården så jag kan jobba dom vid handen och även skritta/trava uppsuttet lite. Vi har över metern med snö överallt i stort sett...

Skönt att du kommit igång iallafall. Det är en härlig känsla att få starta upp efter ett långt uppehåll. Så känner jag trots att jag inte kommer så långt här än annat än till min lilla plan ;)

Äh, en meter snö är väl inget hinder :p Kan jag rida med min lilla ponny, som bara är 138 cm hög med miniben, kan väl alla!
Nä, det är jäkligt jobbigt med vintern ibland.. Jag är glad att vi klarade oss så pass bra som vi gjorde och att jag har ridhus på skrittavstånd (typ 2-3 km).

Mitt största bekymmer just nu är stressen.. Massor i skolan (sista året på universitetet, fullt upp!), order från veterinär om minst en timmes motion i minst skritt varje dag, blötlagt grovfoder (både hö och halm) minst 1 timme gärna tre, en stallkamrat som inte lyfter ett finger, stopp i avloppen i stallet..
Jag orkar inte riktigt med längre..

Snön i sig är inget hinder men för några veckor sen blev det töväder som bildade en hård skare och så kom det mer snö på det och nu är det på g att bildas mer skare...det är otrevligt:crazy:.

MEEEEEN nu händer det grejor här!!! I förrgår satt jag på Rocket...idag fick han gå ett varv på volten med mig i sadeln och han accepterade det som om det var det naturligaste saken i världen...ok, innan han fattade att han skulle gå framåt fick jag jobba lite men jisses, vad han är go och bussig:love:. Så vi är helt klart på G och jag bjuder på en bild från dagen innan jag satt upp :)
20110222Rocket1.jpg

Min häst står också fortfarande, jobbar bara lite grann med honom då och då när jag orkar.
Det får allt bli lite mer vår först innan vi kommer igång. Har fullt upp from. i morgon-söndag så hinner ingenting. Möjligtvis måndag att jag kan hitta på något. Här är nästan all snö borta, bara den där ISEN som ligger kvar här och där :( Men blir det plussgrader i 2-3 dagar försvinner den nog.

Snöar lite, lite i dag men inget som lägger sig, är så förbaskat trött på snö..

Nepp, så hästen han får stå där han står i hagen.

Vilken sötnos! Älska svartskäckar. För han är väl svart? :D

Visst är han svartskäck, brås på far sin (Vic Tim Rocket) men i passet står det mörkbrun skäck för när jag hade id-kontrollanten här såg han ju ut att vara brun i hennes ögon *ler*. Då han är chippad bryr jag mig inte om att ändra i passet dock.

Bukefalister brukar i allmännhet vara duktig på att hänga folk.. glöömde att jag var inne på trevliga westernforumet där alla är mänskliga och inga robotar...;)

Hon är bara såå duktig och vill så gärna få göra allt nu när hon äntligen får komma ut i skogen igen :banana: men är man 18 bast är det långsam igångsättning som gäller.. törs inte stressa gamla damen..:love:

Mina vilar också!

Har 5-åringen igång lite sporadiskt för att hon inte ska bli för uttråkad. Hon blir så elak mot de andra hästarna när hon har för lite att göra:angel: Så hon får åka till ridhuset 1 dag i veckan och rasta av sig och nån liten skrittrunda i skogen..

3-åringen har stått sen innan jul och kommer få fortsätta med det tills isen har släppt, det är livsfarligt att försöka ta sig ut och rida här nu:(

Man ska inte ha dåligt samvete, vila är också nyttigt!!

Vila är underskattat helt klart! :D

Vi försöker komma igång med lite allvarlig träning så om vi EV åker till hörby inte skämmer ut oss totalt :angel:

KL*

Ingen vänlig bukare i den här vänliga tråden som råkar bo i västervik? :D:angel:

Träningstävling! den 12 mars. Proppen ligger ute nu så om jag åker blir det både showmanship och trail at hand. :banana:
Wiiho! Blir en tidig morgon men det är det värt! ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 267
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 630
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 118
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 229
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Dressyrsnack nummer 18