Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

härligt att fler än vi vilar oss i form!! ;)
även här blir det långsamma skritturer tills någon behagar ploga skogsvägarna häromkring igen.. de verkar ha gett upp hoppet om det..:grin:

hahaha, är du orolig att jag inte har prestationsångest? :angel:

OMG!
Jag kan väl inte vara den enda i klubben som ska åka? Undra hur mycket folk det brukar vara där..? Åh, va roligt det ska bli! :banana:

djezima Haha, ja vila är ju nyttigt! :D
Ploga? Sånt lyxproblem har inte vi här nere! Här är bar mark. Stenfruset såklart, men inte ens is ligger här hos oss! :banana:

Jag tycker inte snön är så mycket problem, snarare kylan! Spelar ingen roll hur man bylsar på sig tycker jag, efter 20 min är man genomkall ändå. USH! Idag är det -24.

independent, vilken lycka!! tänk att kunna rida veart som helst, vilken dröm!:banana:
här har vi snart bara storavägen kvar, där är det proffs som skottar iaf!!

lenaloo, jag kör med tredubbla långkalsonger, långa chaps. skoterdojjor 3 stl för stora och fyll på med yllestrumpor... arméns ylletröja med tjocka underställ under och sist en redig reflexjacka!!
är det -24 hade jag ridit barbacka med, varmt om rumpan... ;)

jag har numera ännu er kläder då det är bara skritt som gäller för oss för tillfället :cool:

Här har vi bara -14, om jag fattat det rätt. Fast det lär vara kallare ute vid stallet. Det stör inte mig så värst mycket - kylan får gärna fortsätta några veckor till, minst, så att jag kan fortsätta med inkörningen. :)

Sen ska jag rida. Åh, vad jag längtar!

Jag har inte haft så ont av kylan , men nu har vi visserligen bara -3 grader här idag! Härligt!

djezima Ja, det är ganska underbart! Nu är ju inte min inriden ännu, men det är skönt att kunna ut och gå äntligen efter en lång period med isgator här! :banana:

KL*

usch, är lite deppig idag. :(
Håller på att leta efter en bra transport. Kör upp för BE inom en ganska nära framtid och kan ju vidga mig ganska rejält. Men det är ju inte många transporter som ligger ute som får lasta över 650kg!:(
Och jag är delvis lite snål och kräsen så när det äntligen läggs ut en bra transport som täcker allt jag letar efter och dessutom under marknadpris så vill jag åka och titta på den omgående.
Men då tycker min sambo att jag är förhastad och vill vänta några dagar = den säljs.
Och jag blir besviken. :(

I-landsproblem jag vet! Usch, va bortskämd jag låter.. Kan dock inte hjälpa det, Besvikelsen är där ändå. :angel:

Jepp, I-landsproblem med fruktansvärt irriterande!
Jag har tänkt på det, transporterna är skitstora men man får inte ta in en vanlig nordsvensk i dem..

KL
Ha! Titta vad min kreativa ådra hittade på Google! Hatt
Lätt att jag ska göra en sån! :D

Jag vet! Många stora transporter får tex bara lasta runt 500kg! :eek:
Och jag vet ju många hästar som överstiger det!

Haha! Najs hatt! En sådan kan nog inte ha dessvärre.. Katterna kommer äta upp den! :rofl:

Nej nej inte ska du ha prestationsångest, det kommer ju gå superbra!!

"Tyvärr" är det nog så att man får åka och titta direkt, sån är jag med, vill åka NU typ innan det säljs men det funkar ju alla gånger ;)
Har du tittat hos någon ÅF om de har något vettigt begagnat inne? Du har ju en i Laholm, en på andra sidan åsen i Hjärnarp, en i Falkenberg till exempel.
Oftast är ju de stora transporterna tyngre i sig själva helt "naturligt". Men de äldre varianterna (typ 80-tal) får oftast lasta mer än den nya har jag upptäckt.

Å här ute i vildmarken ligger isen fortfarande kvar på många ställen.. Suck!! Kräver plussgrader NU!!

Ploga? Sånt lyxproblem har inte vi här nere! Här är bar mark. Stenfruset såklart, men inte ens is ligger här hos oss! :banana:

Jisses...skulle ge rätt mycket för barmark nu. Häromkvällen upptäckte vi att sista snöfallet lagt sig över mina eltrådar + att plogbilen kapat snövallarna och att den snön lagt sig på stängslet som är på vägsidan, så att säga. Fick pulsa genom höftdjup snö och rensa upp, laga där trådarna gått av (plogbilen drog ju ner isvallar på stängslet så trådarna gick av...suck). Jag var iskall och plaskblöt när vi väl var klara...

Idag har vi dock bara -3...att jämföra med -25 igår. Ska visst bli plusgrader i veckan *håller tummarna*.

P.g.a. snödjupet har vi endast 331:an fri här och där går det mycket tung trafik. Inte nåt jag ger mig ut på alls så vi harvar på här på min lilla plan utanför logen som vi kört upp med snöslungan.

...är lite less på vintern nu :smirk:

Får hoppas vi kommer iväg, min morbror skrev igår att jag skulle få en inbjudan till något den 12e mars och att jag inte skulle boka upp mig på något annat. Trodde först det var bröllop, men hans sambo är hög-gravid vid den tiden och hon kan ju knappt stå upp i dag så det kan det ju inte vara..

jaja, får se vart detta sluta!

Jag har bara koll på vad som ligger ute hos dom olika. Tänkte kolla på ghs, verkar som många är där nu i helgen.
Dock ligger besvikelsen kvar. Mest irriterad är jag såklart på min sambo.. Den stackaren som ska bo under samma tak som mig. :angel:

Jag oroar mig lite för isgatan som kommer nu..... när det ska töas på all snön, och under snön ligger mer is efter förra töperioden :crazy: Fullständigt livsfarligt för oskodda hästar!

Haha stackars sambo :D Lite får han väl tåla ändå ;)
Ja där är ju maaassor av släp på mässan, kanonbra att kunna jämföra!

Usch ja, vår isgata är snart bortsmält som tur är men innan var det inte roligt alls för de två utan skor.
Vi fick slänga ut tonvis med grus och sand och annat smått och gott, och då blev det faktiskt helt okej till slut så dom kunde vara ute. Vi har förvisso andra hagar men vägen dit är ju glashal så det går inte heller att använda dem. Men som sagt, snart borttöat :)

Vi har massor med hårdpackad snö som ska bort..... sanden är slut så jag måste få tag på mer! Mest nervös för att det ska vara blankis i veckan när det kommer en ny häst också, oskodd givetvis -känns livsfarligt att lasta ur men jag får väl försöka sanda ordentligt bara.

Testa blanda salt och halm (eller torv eller spån eller annat som finns till hands). Då får du en sträv yta att lasta av på. :)

Ja jag kan prova med torv o salt.... måste få hem torv innan torsdag ändå hästen ska stå på det. Hur nu det ska gå till, bilen är paj! :mad:

Måste allt köra ihop sig så jämt???

Vet du förresten vart man kan få tag på sand häromkring???

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 267
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 630
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 118
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 229
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka