Vänja hund vid katt

Fille

Trådstartare
Hallå! Har sökt lite i forumet men inte riktigt känt att folk varit i samma situation som mig.
Jag har två hundar, en Jack Russel och en cocker-korsning. Har hittat mig en karl med katter, dom är både ute och inne. Russeln var van med katt förut, han och katten som bodde i förra stallet brukade gosa, men cockern vet inte riktigt vad en katt är. Hon blir hetsig och helt till sig när hon ser katter, vilket gör att russeln också blir det. Dock tror jag inte riktigt han vet varför han blir upphetsad. :angel:
Dessutom är inte katterna speciellt hundvana heller.
Funderar på att vänja en hund i taget så dom inte hetsar upp varandra, men hur gör jag?
Båda är vana med klickerträning om det är till någon hjälp för att ge mig tips.

Sv: Vänja hund vid katt

Om du kan så ta med dig bara russeln till katterna i början eftersom han är lugnast. Sedan tar du helt enkelt och berömmer lugnt när han är lugn. Skulle han vilja jaga katterna eller något så ha på koppel i början tills han lärt sig att man inte får och katterna vant sig vid honom och vet att de inte behöver vara rädda. Sedan, när katterna är vana och russeln lugn, då kan du börja ta med den andra. Gör likadant där, koppel på om han är vild och belöna när han är duktig.

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 905
Senast: geting
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 864
Senast: AnneB
·
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
5 166
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 447
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka