Vänja häst vid skygglappar

F

Fjunet

Hur lång tid tog det för er häst att vänja sig vid skygglapparna? När började ni köra med dem på?

Sv: Vänja häst vid skygglappar

När vi körde in hästar satte vi bara på dem om det behövdes och fortsatte som vanligt.
Då var vi i ridhus och när vi kom ut hade de haft de så mycket så det var inga problem.

Sv: Vänja häst vid skygglappar

Jag red först 2 gånger med dem, och sen hade jag dem på när vi körde en väg hon var van vid utan trafik, bara rakt fram i skogen. Sen hade jag dem i ridhuset och det tyckte hon var väldigt konstigt, hon vände huvudet mot sargen flera gånger och slog nosen innan hon lärde sig att bara för att man inte ser det så finns det där ändå :)
Donna var 17 första gången hon fick på dem, så det var ju klart hon var ovan.

Liknande trådar

Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
620
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Anläggning Under rådande snöoväder började jag att fundera på snöröjningen här hemma på vår gård. Jag tänkte på hur man gjorde förr, när hästar...
Svar
12
· Visningar
1 091
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 439
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar