Vandring/vildmark nära Bollnäs?

Philosophia

Trådstartare
Funderar lite över sommarens bestyr! Finns det trevliga områden för vandring i närheten av Bollnäs? Alternativt, vilka fjäll ligger på närmast avstånd tidsmässigt?

Säger oxå Hälsingeleden, Finnskogsleden som @MiaMia tipsade om var ny för mig, men låter spännande när jag läser om den. Den är kortare än Hälsingeleden.

När det gäller fjäll är det dåligt om dem i Bollnäs, blir nog Sälen eller Härjedalen (som @athena_arabians tipsar om)

Säger oxå Hälsingeleden, Finnskogsleden som @MiaMia tipsade om var ny för mig, men låter spännande när jag läser om den. Den är kortare än Hälsingeleden.

När det gäller fjäll är det dåligt om dem i Bollnäs, blir nog Sälen eller Härjedalen (som @athena_arabians tipsar om)

Nej, även om vissa partiledare anser att Falun är en fjällkommun (vilket fick en bunt geologer att skratta ihjäl sig kan jag tillägga) så ligger Bollnäs ännu längre österut :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 079
Senast: Thaliaste
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: ameo
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 530
Senast: ildiko
·
R
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 083
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat
  • Valp 2025