Vandring/vildmark nära Bollnäs?

Philosophia

Trådstartare
Funderar lite över sommarens bestyr! Finns det trevliga områden för vandring i närheten av Bollnäs? Alternativt, vilka fjäll ligger på närmast avstånd tidsmässigt?

Säger oxå Hälsingeleden, Finnskogsleden som @MiaMia tipsade om var ny för mig, men låter spännande när jag läser om den. Den är kortare än Hälsingeleden.

När det gäller fjäll är det dåligt om dem i Bollnäs, blir nog Sälen eller Härjedalen (som @athena_arabians tipsar om)

Säger oxå Hälsingeleden, Finnskogsleden som @MiaMia tipsade om var ny för mig, men låter spännande när jag läser om den. Den är kortare än Hälsingeleden.

När det gäller fjäll är det dåligt om dem i Bollnäs, blir nog Sälen eller Härjedalen (som @athena_arabians tipsar om)

Nej, även om vissa partiledare anser att Falun är en fjällkommun (vilket fick en bunt geologer att skratta ihjäl sig kan jag tillägga) så ligger Bollnäs ännu längre österut :D

Liknande trådar

Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 950
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 953
Senast: Hermelin
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 693
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix