Vändning på bakdelen!?

Y

Yvvi

...står det i dressyrprogrammen...
JA vet ju att Skrittpiruett är en bakdelsvändning, med lit större samling..(?).
O då borde ju vändning på bakdelen vara en framdelsvändning, för du vänder ju bakdelen...Men det kan ju oxå tolkas som att det är på bakdelken du ska vända o då blir det ju bakdelsvändning:confused:

Någon som förstår detta virrvarr o kan reda ut saken:smirk::D

Sv: Vändning på bakdelen!?

skrittpiruetten är mer centrerad än bakdelsvändningen.

När det står vändning på bakdelen/bakdelsvändning, får man högre poäng ju mer centrerad och samlad den är då, eller? Eller finns det nån specifikation på en perfekt bakdelsvändning? :confused:

Om du tittar i TR dressyr så tror jag att du hittar en beskrivning på en perfekt bakdelsvändning där...

ok då vet jag!!:banana:
Men finns inte framdelsvändning med i programen då?? har inte sett det....

Jag blandar alltid ihop det, och gör feeeel! Måste läsa i min bok inför varje gång....:o Och då har jag ändå ridit i säkert 100 år.

okidoki;) Är det för att det sliter eller? synd att ja o pållens framdelsvändningar börjar bli bra då,,,:angel::rofl:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 197
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 579
Senast: Ceta
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 261
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka