Ett härligt liv i ett grönt akvarium som är i minsta laget? Sluta inbilla dig.
Vad folk som du borde fatta är att man läser på innan man skaffar ett djur oavsett vad expediten säger. Hur vet du att expediten är kunnig?
Och varför köper du MER fiskar när du vet sedan innan att ditt akvarium är för trångt? Djurplågeri är vad det är enligt min åsikt.
Vad jag heller inte förstår är hur du ens kan gå med på tanken att låta fisken leva i ett för litet akvarium för att den inte växer? Nu är jag ingen akvarieexpert men jag skulle mycket väl kunna tänka mig att det inte är någon lycklig fisk som inte ens får plats till att växa - dessutom är det inte bara storleken, som det står ovan behöver fisken plats för att SIMMA också.
Djur är inga leksaker, det är levande personligheter som behöver bra omvårdnad och omtanke som oss människor - den uppgiften märks det tydligt att du inte klarar. Att du sen gnäller över svaren du får visar ännu mer på att du inte tänker efter först - även en dum liten skitunge skulle kunna räkna ut att man får såna här svar efter att ha läst dina tidigare trådar.
Skärpning