Vänder rumpan till....

pippilotta

Trådstartare
Jag är hundvakt åt KisseNovas valp på 4 månader när hon jobbar, och det fungerar kanonbra.

Men när Devin är för jobbig så säger Riggo ifrån ordentligt med djupa morr , Devin tror att det är lek och vänder rumpan till.
Fortsätter att hoppa och lekmorra och tar det inte på allvar.

Någon som vet varför han gör så, jag har aldrig varit med om det förut.

När jag märker att det blir för mycket så säger jag ifrån till Devin att han skall sluta och avleder honom med en leksak eller ett ben.

Sv: Vänder rumpan till....

Att vända rumpan till gör han för att visa att han inte är hotfull.
Resten lär vara överexhalterat fjäsk..men det är svårt att säga när man inte sett det!

Sv: Vänder rumpan till....

Har du låtit din hunda blivit riktigt förbannad på honom?

Min nu 5 månaders valp gör så på våran schäfer, "överexalterat fjant" som MrsScabtree sa :p och hon kan hålla på jätte länge och schäfern morrar lite och så, sen efter ett tag får schäfern nog och säger till ordentligt, då slutar hon...men ibland tar det lååång tid och vi tror faktiskt våran schäfer tycker de är lite lattjo att morra :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 732
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 282
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 829
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka