För 10 år sen gjorde jag lite det. Flyttade från Örebro till Stockholm. Eller ja, till förort då. Jag föddes i Stockholm och har alltid velat flytta tillbaka (vi lämnade när jag var 5 år), men det har inte varit riktigt rätt tid trots viljan. Sen fick jag en spark i arslet när min arbetsgivare blev av med trafiken i Örebro, så istället för att söka om jobbet jag hade, så valde jag att begära förflyttning inom företaget. Att flytta som ensamstående "normalavlönad" till Stockholm var inte helt enkelt, det var lite rörigt med andrahandsboenden osv ett tag. Men jag hade en jäkla tur iom finanskrisen 2009, vilket gjorde att jag oväntat snabbt fick tag på en egen hyresrätt då många inte kunde styrka sin inkomst.
Hade förvisso lite släkt här, men inga bekanta och kunde inte mycket om stan och så alls.
Jag älskar att bo här, närheten til storstaden och trafiken () men får ju försaka endel tyvärr. Men, men. Kvar blir jag, det andra får jag jobba vidare på.
Hade förvisso lite släkt här, men inga bekanta och kunde inte mycket om stan och så alls.
Jag älskar att bo här, närheten til storstaden och trafiken () men får ju försaka endel tyvärr. Men, men. Kvar blir jag, det andra får jag jobba vidare på.