Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, därav "". Det känns, för mig som vanligt svensson-insatt, som att det var först förra valet de fick mycket uppmärksamhet.
Jag tror du har rätt i att de drunknat i annat i år, helt enkelt.
Ja. Det är för hysteriskt i år. Och för de som är aktiva i Fi känns det ju tröstlöst, de känner att hur ska vi komma till riksdagen om vi inte når ut?

Samtidigt, de är kreativa i sina egna kanaler. Och i en valrörelse som den här krävs det jättemycket av ett parti som är utanför riksdagen för att det ska bli journalistiskt intressant.
 
Alla har inte samma åsikt som du. M och Kd är inte helt negativa till samarbete med SD, det tyder på att de inte generellt har SD som värsta parti.
Nä det är klart, vore väl tråkigt annars :p
Det är bara tråkigt att det finns folk som inte tar ett brunt parti som SD på allvar med tanke på deras åsikter.
 
Nä det är klart, vore väl tråkigt annars :p
Det är bara tråkigt att det finns folk som inte tar ett brunt parti som SD på allvar med tanke på deras åsikter.
Så länge vi har en demokrati får vi finna oss i att alla inte tycker "som man ska", jag skulle spontant vilja röja Åkesson ur vägen men han har faktiskt rätt att tycka som han vill. Att åsikterna och partiprogrammet passar bäst som toalettpapper enligt mig ändrar inte på det.
 
Avdelning pedagogiska svar:
1536140771071.webp
 
Det påstår du.

Bägge partierna har flera gånger gått ut offentligt och förnekat ditt påstående.
Ska man tro på dig eller på partiernas företrädare?
Och de har flera gånger indikerat att de kan tänka sig någon form av samarbete.

Det är dock mer väljarbasen jag syftar, här är det mer hur partierna ligger politiskt och de de attraherar. I analyser när det gäller strömmen av användare så går den enligt experterna mellan SD KD och M.

Och frågan gällde hur folk kan välja SD före MP som värsta parti, du kanske ska ha det i åtanke när det gäller mitt svar.
 
Ja jag tror det. Jag är dock en stadsbo så jag tycker att SD är ett starkare hot än MP, men det är min personliga åsikt.
Exakt, så då utgår du ju från din egen situation och vad som påverkar generellt mest negativt, utifrån DIN synvinkel. Rimligtvis gör andra likadant och därav kan resultatet variera.

Ja SD-väljarna räknade jag inte med, de förstår jag väljer andra partier. Men att man väljer MP som värsta parti framför SD, det var den biten som jag inte riktigt förstod. Nu förstår jag nog bättre men jag håller fortfarande inte riktigt med om vilket som är största hotet antar jag.
Fast vi har ju ingen aning om folk valt MP som värsta parti framför SD, det var som sagt ett exempel. Det finns garanterat de som fortfarande ser V som ett kommunistparti och kommunismen har ju inte heller varit så rolig historiskt sett, så det finns ju många möjligheter. Och som sagt kan jag tänka mig att det finns de som tänker att de flesta andra partier har lättare att få igenom frågor i minoritet, än vad SD skulle ha.

Men det är som sagt spekulationer. Och att förstå är ju absolut inte synonymt med att hålla med. :)
 
Mp vill ju få fram fler förnyelsebara drivmedel till landsbygden, inte att landsbygden ska sluta finnas. Ett säkert sätt att få alla att flytta in till städerna och utarma landsbygden och livsmedelsproduktionen är ju att bara lalla på som det är idag med diesel och bensin. Tillgångarna på dessa ändbara resurser kommer sina, med skenande priser (tillgång och efterfrågan) och ingen kommer ha hunnit ställa om till förnyelsebara drivmedel.
 
Ja SD-väljarna räknade jag inte med, de förstår jag väljer andra partier. Men att man väljer MP som värsta parti framför SD, det var den biten som jag inte riktigt förstod. Nu förstår jag nog bättre men jag håller fortfarande inte riktigt med om vilket som är största hotet antar jag.

Fast det vet vi ju inte.
Förutom SD-väljarna så kan det ju finnas ett gäng som tycker att SD och MP är "lika illa".

Själv tänker jag att så länge V och MP är rätt små så gör det inte så mycket om de kommer i regeringsställning.
SD vill jag nog inte ha i regering, nej.
Men jag vill inte ha dit FI heller.
 
Mp vill ju få fram fler förnyelsebara drivmedel till landsbygden, inte att landsbygden ska sluta finnas. Ett säkert sätt att få alla att flytta in till städerna och utarma landsbygden och livsmedelsproduktionen är ju att bara lalla på som det är idag med diesel och bensin. Tillgångarna på dessa ändbara resurser kommer sina, med skenande priser (tillgång och efterfrågan) och ingen kommer ha hunnit ställa om till förnyelsebara drivmedel.
De vill ja, absolut. Målet är en sak, men jag tycker personligen deras väg dit inte är optimal och jag får inte ihop logiken.
 
Så här i sista veckan kommer DN med en text som nog kan ses som ett argument.
De röda har, och gör fortfarande, uttalat sig ganska grovt mot vinster i välfärden. Det låter ju bra att en del bolag gör stora vinter i antal kronor räknat. Även jag förfasar mig över de största. Samtidigt som jag är en varm förespråkare för valfrihet.

Nu kommer DN med den här artikeln som gör mig mer förvirrad. Om än kanske på en högre nivå?

https://www.dn.se/nyheter/sverige/fakta-i-fragan-gor-privata-foretag-i-valfarden-overvinster/

DN-prenumeration är gratis fram till valdagen.
 
De vill ja, absolut. Målet är en sak, men jag tycker personligen deras väg dit inte är optimal och jag får inte ihop logiken.

Som @sjoberga nämnde något liknande om tidigare är ju billigare skatt på bensin och diesel inte direkt ett incitament för någon, varken forskare eller privatpersoner, att ta fram/använda förnyelsebara alternativ.
 
"En bild föreställande en gammal kvinna som rotar i en sopkorg. Hon har rollator. På bilden bredvid står Stefan Löfven, Gustav Fridolin, Åsa Romson, Alice Bah Kuhnke och Mikael Damberg och skrattar. Text: ”Nej du kärring, vi lägger skattepengarna på ensamkommande skäggbarn.”"
"I denna värld av svart och vitt, avsky och förakt, blir SVT:s utfrågning av Åkesson ett attentat inte bara mot Sverigedemokraterna utan mot vårt land: ”Rabiata marxister. Utländska och inhemska globalister för att inte tala om hela deras konspiratoriska anhang.” Undertecknat Kristian.

”Usla PK–journalister som utfrågade, men en bra prestation av Jimmie.”

I det sammanhanget blir SVT:s utfrågare som skickade av djävulen själv: ”Man ser falskheten lyser dom i ögonen”.

SVT:s Camilla Kvartoft kallas i olika inlägg jävla pajas, otrevlig människa, kärring och ful apa."

"Sidan är oändlig, en oändlig klagovisa över ett Sverige på väg mot undergången."
Peter Kadhammar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...kitig-nar-jag-laser-den-hatiska-facebooksidan
 
Som @sjoberga nämnde något liknande om tidigare är ju billigare skatt på bensin och diesel inte direkt ett incitament för någon, varken forskare eller privatpersoner, att ta fram/använda förnyelsebara alternativ.
Absolut. Men livet behöver ju kunna fungera för folk på vägen dit också. Jag är väl helt enkelt inte den som tror på att bestraffningar för folk framåt. Jag VILL inte tro på att det är vad som krävs i alla fall.
 
Då förstår jag :D
Men det känns som att de generellt inte når ut så långt med sin politik utanför den hängivna kretsen?
Fast de var inte nya förra valet, deras första riksdagsval var 2010.
I år undrar jag om de inte drunknat i hysterin kring regeringsbildning och sd.
De har verkligen haft motvind hos pressen i år. En del i det, utöver det som @mandalaki nämner, är kanske att SVT (och fler?) tidigt bestämde sig för att enbart ta med i riksdagen sittande partier i sin valbevakning. Trots att F! i år har partistöd, vilket de inte ens hade inför förra valet, får de ingen plats. Jämställdhetsfrågorna lyser med sin frånvaro i alla valkompasser jag gjort hittills och till skillnad mot inför förra valet är F! inte med i kompasserna på riksdagsnivå.
 
"För ett par veckor sedan skrev jag en text om hur snabb normaliseringen av SD:s i grunden rasistiska världsbild varit från högerhåll. Den avslutades med en orolig fråga: kan vi som tillhör en minoritet lita på att ni politiker kommer att stå pall? Kan jag som bög vara helt säker på att ni inte kommer att dagtinga om mina medborgerliga rättigheter i framtiden så som ni nu dagtingar med så många andras?

Frågan fick knappt ett enda svar. Jag är inte förvånad. En del tycker säkert att den är hysterisk och vägrar ens föreställa sig ett sådant framtidsscenario. (De har tyvärr fel.) Andra lägger krutet på pseudodebatter om böneutrop och handslag och har ingen lust att fördjupa sig i SD:s hatbudskap längre. De söker hellre med ljus och lykta efter föredömligheter i partiets valmanifest i hopp om att hitta gemensamma beröringspunkter med allianspolitik."
https://www.dn.se/kultur-noje/johan...ara-just-de-noshorningar-de-alltid-har-varit/
 
Absolut. Men livet behöver ju kunna fungera för folk på vägen dit också. Jag är väl helt enkelt inte den som tror på att bestraffningar för folk framåt. Jag VILL inte tro på att det är vad som krävs i alla fall.

Kallar du alla skatter för bestraffning?

Alkoholskatt, vinstskatt på kapital, fastighetsskatt, kommunal och statlig skatt? Jag ser det absolut inte som ett straff att betala skatt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Min arga lilla hund.
  • Osäker och rädd hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp