valptänder

N

nickedocka

det gör så jäkla ont när han bits.
Jag upprepar nej när han biter i huden och kläder bestämt.Men hur länge ska det pågå.jag har haft valpen i 3veck ,är nu11veck.
Tacksam för svar

Sv: valptänder

kan valpen verkligen vad "nej" betyder?
Jag har i första hand sagt "aj" med den gällaste rösten jag kan åstadkomma och det har 'pepparpeppar' fungerat på båda mina..

Det funkade for mig att gallt skrika "aj" de forsta veckorna. Min valp blev lite forskrackt och slappte. Da beromde jag. Nu eggar mina "skrik/pip" henne bara. Hon biter nastan hardare tag och morrar (dragkamps-morr). Sa jag borjade saga ett skarpt LOSS, och sa fort hon slappte (det kan ta ett tag) fick hon massvis med berom. Nu slapper hon ratt fort, vid ordet SLAPP. Med min valp funkar beloning battre an tillrattesagelse, blir jag arg blir hon bara mera "uppkaftig" (brist pa battre ord :p)

Stanna upp och bli nästan lite lealös, kan också vara ett tips. Titta gärna åt ett annat håll, så liksom allt roligt och trevligt "stannar" när valpen bits.

Äntligen har det vassa tänderna gott hädan.Han bits inte lika mycket.Vilka är mjölktänder och hur ser jag att dom tappats.det är 13årsedan jag hade valp.

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 957
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 081
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 735
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 027
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka