valpleksaker?

L

lilltigern

Nu har min största dröm blivit sann, efter tre veckors väntande kommer jag hämta min valp i morgon. :love: oj, vad jag är nervös.. :crazy:

men jag har några frågor som det vore roligt om någon ville svara på...

* valpleksaker- hur vet jag vilka som är bra och vad ska jag undvika? jag har två stycken nu som jag köpt och fler kommer det bli.. ( en med rep med knutar på och med gummiring med knutar.) jag har även gjort en leksak ( fyllt en strumpa med tidningspapper)

* valpgodis- vad kan ge till en liten valp ( cavalier)? jag har köpt frolic ( som man kan dela i flera bitar), går det bra?

* när kan man ge små ben?

jag kommer att skriva upp alla frågor och funderingar och ta med till uppfödaren i morgon också, men jag tänkte fråga här också om ni vet vad mer man ska tänka på.

Jag köpt kompostgaller, två fällar, matskålar, ett koppel, två ställbara halsband, klotång, frolic, leksaker, ben, hundpåsar och även beställ en hundbur tills på tisdag tidigast. Räcker det till i början? eller saknar jag något?

jag skulle bli väldigt glad om ni kunde svara på mina frågor :love:

tack på förhand!

Sv: valpleksaker?

Tycker du har kommit på de bästa leksakerna som behövs i början, det är så lätt att köpa på sig massa "onödiga" saker. En toarulle fylld med en godbit är en bra leksak/hjärngympa.

I godisfrågan har jag kört Frolic samt levergodis och även använt matbitar (torrfoder) som belöning.

Märgben där man skrapar ut märgen kan man ge redan från början.

Tycker du verkar ha fått med det mesta. Vad är det för ras du väntar på?

Tack för ditt svar!

Rasen jag har valt är cavalier king charles spaniel ( tik, blemheim). Min allra första hund :love:

Jag får börja med dessa leksaker, så ser jag efterhand vad hon tycker om för typ av saker. Det var en bra ide där med toarulle med godis!

Jag har köpt ben från en hund och kattaffär där jag fick hjälp av en i butiken. Jag fick rådet att köpa små, smala ben. En som var mald och en utan ( ser ut att vara skruvad) och även ben som är "skor" tror det är oxhud om jag inte tar fel.. tror du att det går att ge henne dessa ben?

/ lilltigern

Det verkar som om du har fått med det mesta. Själv tycker jag levergodis är bättre än frolic. Frolic har en tendens att torka väldigt snabbt och bli jättehårda.
Gamla hopknutna strumpor brukar va kul att leka med och dra i.
Ben kan du ge när som helst, fast jag köper aldrig dom med knutar på. Jag är lite rädd att dom ska kunna sätta knuten i halsen.

Lycka till med valpisen.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 789
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 750
Senast: AnneB
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 049
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 880
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar