Valpkurs och barn

Kamomilla

Trådstartare
Har förstått att det finns en del hundinstruktörer här, så jag undrar hur ni ser på att man tar med sig sitt barn 3,5år på valpkurs, har lite svårt att få barnvakt.

Sv: Valpkurs och barn

Kamomilla skrev:
Har förstått att det finns en del hundinstruktörer här, så jag undrar hur ni ser på att man tar med sig sitt barn 3,5år på valpkurs, har lite svårt att få barnvakt.

Det är säkert inga problem...Så länge barnet inte stör valparna utan sitter still och tittar på. Är väl inte så tacksamt och barnet springer omkring och ska klappa och leka med alla valparna. ;) Men det gör säkert bra..ta med nåt roligt åt ditt barn som h*n kan göra medan du går kursen.

Jag personligen tycker inte att det är så lyckat :crazy: Det brukar vara väldigt svårt för ägaren att koncentrera sig på hunden och träningen när det knatar omkring en liten knatte runt träningsplanen som också måste hållas koll på..

Nej, jag gillar inte det. Dels för att oftast är barnet för litet för att förstå att mamma är upptagen, dels för att det kan störa väldigt mycket, både hundar, instruktören och förare. Sen finns det alltid en risk, man kan inte hålla 100% koll på sitt barn och på planen bredvid kanske det är betydligt äldre hundar som kanske inte alltid gillar barn...

Sen beror det så otroligt mycket på vad barnet har för personlighet, men generellt så funkar det dåligt...

//E

Jag skulle vilja säga att det beror helt på barnet.

Jonas skulle jag aldrig haft med när han var liten. Han skulle inte nöjt sig med att stilla titta på eller rita eller så.
Sarah däremot var med som liten. Innan hon fick intresset så satt hon stilla och tyst i klubbstugan vid bordet och ritade.
Numer är hon med och tittar på.

När jag höll egna kurser var det inte barn med, jo vid ett tillfälle en liten plutt som fortfarande låg i vagn och det var inga problem alls.

Håller med föregående talare - överlag fungerar inte så små barn på kurs (med ev undantagsfall). Samt att de andra kursdeltagarna också kan bli störda och ändå har betalat samma pengar för kursen och har rätt att gå kurs utan småbarn på plan.

Förstår däremot ditt dilemma - valpkurser går oftast på kvällar och alla har inte barnvakt hur enkelt som helst...

Javan

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 368
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 417
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 928
Senast: Sesca
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 212
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar