Sv: Valpkull

Ja, nog känns det som troligt att där finns valpar :)

Vägde henne igår = 10 kg

Ska bli intressant att se hur mkt hon går upp i vikt. Tänkte göra ett litet projekt på det där, så ska väga henne 1 gång/vecka för att se viktökning i förhållande till antal valpar etc.

Är som lättare att lyfta upp henne i famnen och väga sig än 1 styck högdräktig 58 cm hög jämthund som i normalfallet när hon är tiptop trim väger + 30 kg :angel:

Kan, kan jag ju men det är inte lika behändigt som att lyfta ett styck fauve :D :rofl:

Du som vet hur slät magen är i normala fall, vad tror du?

Små äckliga beige taxar :cool: som tittar ut när det är dax.

*planerar Gnist buketräff i mitten/slutet av januari? :angel:*

Tar med mig jackan med rymliga fickor :D

Här väntar jag på parning av terriern de närmaste veckorna, hon blir grundligt tvättad där bak av hannen :p

Visst..

Finns det folk som vill vara ute och träna hund i dryga meters snö och runt minus 30 grader kallt en helg, så.. :cool:

charmie-mage.jpg

ca 1½ vecka efter första parningsdag. Har inte tidigare visat tecken på skendräktighet och är fortsatt svullen runt vulvan = jag tror nog att här kommer några stycken valpar om drygt 7 veckor ;)

Någon som kan förklara för mig varför bilderna hux flux blir så otroligt mkt sämre i kvaliteten när man slänger upp dem på phb. nu för tiden?

Spännande :laugh: ser verkligen dräktig ut :laugh:
Nu är det bara en vecka kvar tills Maya ska föda :love: Idag har vi burit in valplådan

Hej Alla!!!
Nu är det bara ca 4 dagar tills valparna kommer :love:
Valplådan är på plats :laugh: och nu är det bara till att vänta :love: och hålla tummarna för att allt går bra....

Hur går det för er andra? Verkar era hundar dräktiga?

Finns bilder på Maya i vinthundstråden men sätter ut här också :)

mage100.jpg

mage2.jpg

PÅ söndag har min tik gått 63 dygn!
I fredags kom det lite blodblandat ur henne och jag blev skitnervös. Ringde Vet som lugnade ner mig . Annars mår hon bra och idag är hon ovanligt flåsig och "låg". Kan ju komma imorgon? Ska tempa henne nu!
Spännande spännande. Har ine valplåda till mina utan hon får valpa på täcke på golvet då hon är stel i ett bakben(efter en olycka när hon var valp) så annars blir det jobbigt för henna att ta sig i och ur lådan. Men mjukt och skönt har hon det ändå!!!

Min lilla madame är fortsatt väldigt svullen runt vulvan och ökar stadigt i både omfång och vikt, så det verkar ju lovande. Nu är det bara att vänta lite längre tid för att se om det blir någon dräktighetsflytning också innan jag kan känna mig tvärsäker på dräktighet dock :D

IIIIIH! Som en stor köttfärslimpa med tändstickor till ben! :love: :rofl:

Mina småttingar har börjat att öppna ögonen nu, minimala små springor finns det på en del av dom :)
På torsdag blir dom 2 v gamla, då ska dom fotas igen!

I övrigt så sysselsätter jag mig med att städa, städa och städa... 11 valpar gör att det behöver bytas fäll i valplådan ett antal gånger om dagen!
Ja, och att det finns 4 andra stora hundar i huset gör väl att det tyvärr måste städas där med...

Mina småttingar har börjat att öppna ögonen nu, minimala små springor finns det på en del av dom :)
På torsdag blir dom 2 v gamla, då ska dom fotas igen!

I övrigt så sysselsätter jag mig med att städa, städa och städa... 11 valpar gör att det behöver bytas fäll i valplådan ett antal gånger om dagen!
Ja, och att det finns 4 andra stora hundar i huset gör väl att det tyvärr måste städas där med...

Jag längtar efter att få städa efter mina små nu :love:

Ska bli så skoj att få följa dina valpar Millan

Själv har min långhårstax gått 5 veckor nu till helgen och våran sheltie gått 4 veckor, men henne vet jag inte ännu om det blir ngt hos, syns inget ännu. Men taxens mage ökar i omfång. :)

Har kommit sex st redan. Dag 60 idag och den först kom halv nio imorse och nu har sex st kommit Ser ut som ett slakthus i rummet med blod överallt. den första kom i vår säng!!!! Shit vad duktig Chiquita är. Hur många ska det bli ?
Alla svarta med vita tecken som mamma! Nu har man fullt upp och dom piper och låter som sjutton!

Ser ut som ett slakthus i rummet med blod överallt.

Först och främst: Grattis till de små :banana::bump:

Men alltså..

Jag har varit uppfödare i drygt 12 år och aldrig någonsin har valputrymmet/valprummet sett ut som ett slakthus och det har definitivt inte varit blod överallt, så hur har ni lyckats med det :confused:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 961
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 083
Senast: Zoya
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 190
Senast: dobbis
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 330
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka