Valpen är hämtad *bilder*

Sv: Valpen är hämtad *bilder*

Helt underbar:love:
Verkar bli bra aprikos också!
Kul med nya blodslinjer all lycka nu

Mina första tävlingshund var en vit mellan pudel.
Vi kom så långt som godkänd i det som då hette nybörjarklass spår (dagens lägre)
och så tävlade vi lydnad, kommer inte ihåg hur många klasser det var på den tiden, men vi tog oss till den högsta dock var det helt andra regler på den tiden bland annat var det något som hette "fria moment" då man under 2 min skulle göra egna moment, inte så lätt 2 minuter var jättelång tid, det skulle ju vara något som man helst skulle få en 10:a på också:D
Hon blev aldrig champion verken på lydnaden eller på utst (ständiga tvåan var alltid en svart som tog certet, hon lyckades dock få det en gång)
På den tiden var det jätte päls som gällde på utst inte helt lätt när man samtidigt ville träna/tävla spår…
Men med lite uppfinningsrikedom så gick det (läs overall och inplastad päls)
Men guuu vad jag älskade denna hund som bokstavligt talat var mitt allt under tonåren.
I hennes päls gräts det många tårar om ja ni vet allt som man som tonåring finner orättvist...

Ja förhoppningsvis får hon behålla mycket av sin härliga färg :love:

Åh låter ju hur mysig som helst! Blir spännande att se hur långt jag och den här tösen tar oss. :)

Sicken söt :) Min mamma har också en mellanpudel man har har blitt så gnällig nu när han kom över 10 års åldern.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
3
· Visningar
492
Senast: Trott
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 685
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
981
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 052
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka