Valpar = Marodörer??

movi

Trådstartare
Ska valpar vara marodörer? :D För enligt några vänner/bekanta/grannar mm, så SKA dom yla och bita sönder när dom lämnas ensamma.

Så min valp måste vara fruktansvärt onormal!

Jag kan lämna honom två dagar i veckan ca 2 tim, och när jag kommer hem så är bord/stolar/säng/lister, ja allt är helt, och dessutom så har han varit helt tyst.

När jag kommer till jobbet och valping inte är med så frågar personalen var han är, och jag svarar "hemma" så får jag höra "oj, hur mycket är söndertuggat när du kommer hem?"

Min ena granne har STORA bekymmer över att hon inte hör hunden när han är själv... För hennes förra hundar skällde/ylade.. "för det ska dom göra, ja dom vaktar ju huset!"

Så, kasta era burar, släpp hunderne loss, låt dom bita, skälla, yla, det är fullt normalt!

Och ni som då har onormala hundar, smeta in nåt gott på inredningen, så börjas det tuggas, skällandet, ja det får ni lösa på nåt vis, kanske en tjutande musfälla eller nåt kan irritera så ett yl kommer fram!

:rofl:

Sv: Valpar = Marodörer??

Min valp är varannandagsmarodör. Antingen är hon mönstervalp eller så är hon monstervalp. Något mellanting finns inte. :D

Idag har hon fullständigt prövat mitt tålamod. Men nu sover hon sött det lilla grynet!

Beror på hund skulle jag vilja säga. Faktum med att det inte är mycket mina valpar bitit sönder. Min första doberman bet inte sönder något. Alls. Någonsin.
Min rottis bet sönder ett stearinljus, en helosansalva och satte några tänder i fjärrkontrollen till tv. Det var allt tills han en dag vid 10-12 månader kom bärande på soffkuddarna och hade lekt med dom. Men de höll och det hände bara den enda gången. Annars bet han bara i människor. Han var som en piraya tills han 5månader eller så.

Tibben var visserligen 6 månader men han bet bara i sladdar vad jag minns.

Rottis/schäfern min fd sambo hade var däremot rundande av hörnen hemma. Inte minsta stressat utan bara lugnt och stillsamt.
Alla utom tibben har gått utmärkt att lämna ensamna hemma.

Senast ändrad:

I så fall har mina båda varit extremot onormala. Ingen av dem tuggade sönder någonting som valp (den stora käkade visserligen upp mitt pass men då var han nästan två :o), eller varit jobbiga på något sätt som valp. Å andra sidan är de nog ungefär lika normala som matte... :angel:

Min boxer gillade ockå soffdynor och egentligen hela soffor. Roligast är då dom av misstag går sönder och det kommer en massa härlig vadd ur dem. Snö! Som på vintern! Som tur har hon slutat med det :crazy:

Min tränare i boxer-/ brukhundsklubben sa att "det är helt normalt att få bordsbenen omsvarvade ifall man har en boxervalp hemma".:D

Lite marodörer måste dom juh få vara ibland. Det hör väl till? :D

73c8k5.jpg

Som synes på bilden var det hela toarullar och skor som gick åt. När det gällde skorna var det dock sulan inuti som pillades ut.
Även nån hörna på en vägg gick åt.

Men det får man väl leva med! :p

Haha, de SKA väl inte vara det men man bör ju vara medveten om att det är fullt normalt och mkt väl kan hända, när man skaffar valp.

Däremot, en valp/hund som låter och förstör när den är ensam bör inte lämnas ensam så länge utan ensamhetstränas ordentligt först.

Vår jycke förstörde/gnagde inte en enda pryl, varken som valp eller som vuxen.

Ser väldigt bekant ut. En gång hittade min vovve en påse blomjord. Gissa om jag fick städa! :D

Valp= ängel!

På hela valptiden har min lyckats sätta en tand i benet på köksbordet!
Sov (er) alltid gott när jag är borta.

Däremot var hon terrorist varje gång vi var ute men vad gör det! Nu 3år gamal kan hon tom tänka sig att gå och sova i halmen en stund när matte mockar!

Bild052.jpg
ser ni katten
Hjlpreda1.jpg
hjälpreda

Hahaha. "Hitåt ska du ju!" :) Jättegullig bild.

När min hund var valp tuggade han ibland på en fotpall, Han har också tuggat lite på två hörn så tapeterna är inte så fina nere vid golvet. Sen har han också tuggat sönder lite skor och tuggat sönder tidningar och annat papper. Men tuggat sönder tidningar/papper har han oftast gjort när han varit ensam för länge. Den förra hunden gjorde uppror i min papperskorg när han blev lite extra sur för att han inte fick följa med när vi skulle bort. Det gjorde han som vuxen.
Min hund har dock undvikit allt vad sladdar heter. Han har hållit sig till skor, tofflor och tidningar/papper.

Jag tycker det liksom hör till att dom tuggar på saker när dom är valp. Sen kanske det inte är så kul alltid, men det är ju fullt normalt.

Min hund tuggade knappt på något, han bar ut allting till gräsmattan istället :D

Ivan, 10 veckor, är JÄTTEBUSIG, men han är en marodör. Och när han inte busar, så gosar han. Han är mycket gosigare än vad Billy var.
Jag tror att han har fastnat i det orala utvecklingsstadiet, för han smakar/tuggar/äter allt just nu

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 295
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 221
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 276
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka