Valpar är äckliga!!! (långt)

S

soma

Idag har vi varit på sjön. Jättehärligt! Strålande sol och nästan badtemperatur (ca 16 grader men jag var i tre gånger). En sak grusade dock vår härliga dag. På ön var det självklart någon smart som hade bajsat och bara lämnat skiten + papper helt öppet på berget. Och valpen var självklart där och smakade! 3 gånger hittade han bajs och han smaskade glatt fastän jag badade honom i det kalla vattnet varje gång och tvättade munnen med tvål :angel:

Jag förstår varför han åt bajset - det var säkert supergott. Han har också ätit kattbajs en gång (men hundbajs är han som tur var inte intresserad av!!!). Men två frågor vaknade som jag hoppas någon har ett svar på :idea:

1. Är det valpotyg att äta bajs eller är det vanligt att vuxna hundar äter bajs (är det som chips - har man smakat så vill man ha mer?)

2. Valpen verkade helt hypnotiserad av lukten... efter jag förstått att det fanns bajsgömmor på ön så försökte jag hålla koll. Jag såg på honom att han fått sniff på bajs och började springa, jag försökte få hans uppmärksamhet, men han var som i hypnos... en gång försökte han också springa undan med bajset vilket han aldrig gör annars. Det var som att han visste att det var förbjudet men han kunde inte låta bli :devil:. Frågan blir därför - vad gör ni när era hundar får blockering. Har tidigare hört att man ska kasta något efter hunden (ex kopplet) men det känns lite hårt mot valpen... Någon som har något bra förslag som funkar...

Sv: Valpar är äckliga!!! (långt)

När jag och min kusin var ute på lite öar för ett par somrar sedan med familjens två tervar så råkade även vi ut för detta.
Hundarna fullkomligt kastade sig över bajset.
Har hört att det är mineralrikt, mer vet jag inte.

Det växer tyvärr itne bort.
Både bajs och kräk är tydligen mums för hundar, både att äta och att rulla sig i...

Det är inte bara äckligt, det kan vara jättefarligt också!

Ja det verkar mumma med bajs... han gjorde ingen antydan till vilja att rulla sig, men han hade ju en ganska irriterad matte i hälarna :angel: Jag kan tänka mig att det kan vara farligt, men som tur var så går han ju inte så långt ifrån en så jag märkte ju på en gång... Han fick nog inte i sig så mycket utan hade det mest i munnen :( (rysningar)
Fågelspillning är ju också något man ska hålla koll på - det kan innehålla många virus och bakterier.
Man får väl vara extra uppmärksam, men han har bajsat en gång sen vi kom hem och det såg ok ut... det blir väl extra maskspaning ett tag framöver...

uääh. såddär gjorde min treåring en gång också :eek:
nån som hade blivit skitnödig i stallet och satt sig mellan dyngcontainern och paddocken (liiitet utrymme)..
min hund går alltid lös där och brukar få vara ute själv.. när stallägaren kom ut ur huset sprang tintin och mötte henne med papper i munnen.. euuw tyckte hon och tog bort det, har väl aldrig hört nån skrika så högt när hon insåg vad det var :p
undrar jag hur mycket han hade snaskat i sig innan matte kom på honom... :crazy:

Hua! *Kräkfärdig* :crazy:. ÄN har mina jyckar inte ätit bajs. Så vitt jag vet iaf...:angel:

Bläää... jag kan känna lukten bara jag tänker på det... Har badat mig och hunden men tycker fortfarande att det luktar. Folk är så äckliga! Varför inte lägga en sten över skiten i alla fall!!! Vet inte när man vill pussa vovven igen... Men jag gav han en halv sån här oral bar (rek från 6 mån, men kan ju inte vara farligare än bajs). Den ska ju vara bakteriedödande så den kanske rensade lite i munhålan, han smaskade på den ett bra tag i alla fall. Har inte vågat lukta i munnen på han på ett bra tag (glatt ovetande om lukten är kvar) :rofl:

Om de hade gjort det hade du märkt det... stanken sitter kvar ett tag :crazy:

Jag har hört att hundar har så "stark" saliv att de rensar munnen på 10 minuter. Sedan ska den tydligen vara "ren".

Jo, våra gamla hundar slängde sig också över skit på en ö...människoskit är så äckligt. Hästskit gör mig ingenting! Givetvis får inte hundarna äta det, men vänder man ryggen till i någon sekund och de tar en munsbit så äcklar det mig inte. Sysslar man med djur får man stå ut med sådant ;)

Jag blir alltmer härdad... Det var ju 15-20 år sen jag hade hund sist och då var det familjehunden så föräldrarna fick ta allt äckligt ;) Nu får man göra det själv men jag blir så förundrad över hur denna lilla söta varelse kan hitta allt äckligt som finns och dessutom vill han äta upp det :crazy:

Min vovva har ätit människo b*js 2 ggr!! Ena gången var det jätte gammalt och låg inrullat kvar i sitt papper, såg ut som bark..men uuuhhh lika äckligt ändå när man vet vad det är, stank gjorde det dock inte lika mycket längre.:crazy: Första gången hon fick tag på det var i ett bostads område där någon äcklig typ satt sig i kanten av en gång väg..ååhh det staaank!!!*kräks*:crazy::crazy: Det var relativt färskt av att döma av lukten. FY F*N!!! vidrigt, men som ansvarfull djur ägare är det bara att "ta sig i kragen" och få hunden ren.:eek::o

åå bläää!!! men jag kan lova att det är inte bara valpar som är äckliga!! Min 8-åring åt bajs förra sommarn!!! *spysmajlis*
Vi gick motionsspåret, åsså sprang hon in i skogen o när hon kom tillbaka så tuggade hon på nått o såklart så skulle jag ju ta bort det hon har i munnen så jag börjar gräva, men hon har redan svalt det...
undrande vad det va hon tuggade på så (HEMSKT dumt gjort) luktade jag på mina fingrar....
Jag kan säga att jag fick smått panik när jag upptäckte vad det va som luktade på mina händer!!!
Och lukten ville inte åka bort! så till slut fick jag lov att ta tandkräm för att få bort lukten någorlunda :p

*kl*

När jag läser den här tråden så är jag så glad för min underbara vovve som inte alls gillar att äta bajs! Varken hundbajs eller människobajs går ner, han går helst omvägar runt bajshögar.
Lite hästskit kan dock slinka ner, samt harpluttar men det är juh ingenting jämfört med människoskit!

usch å fy, jag lider med er! :crazy:

Liknande trådar

B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
12 137
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar