Valpägare!

cassiopeja

Trådstartare
Vilka här har valp hemma just nu? Berätta gärna om ras, ålder och hur valpen är. Vilken är valpens värsta resp. bästa egenskap? Och lägg gärna in en bild också förstås... ;)

Sv: Valpägare!

Jag har en pinscherhane på 3,5 månader, vid namn Mio. Såhär ser han ut:

1DSC_8399.jpg

miopmattan.jpg

Hans bästa egenskaper är att han är så fantastiskt söt, och att han är lättlärd och så är han så jäkla rolig jämt. :D
Han värsta är väl...ja, det var väl inte så kul när han välte ut en tiolitershink med vatten över min dator. :rofl:
Kan inte komma på några dåliga egenskaper direkt. Han är väl sådär allmänt valpig men jag tycker han är väldigt lätt att ha att göra med överlag så det är inget som stör mig särskilt mycket. :)

Edit: Jösses vad stora bilderna blev. :o

Senast ändrad:

Namn: Tayzon :love:
Ålder: Han blir 9 månader den 28 oktober
Ras: Schäfer
Favoritmat: Allt som han inte får äta :crazy:
Favoritlek: Tagen med min lillasyster och kurragömma :rofl:
Värsta egenskap: Han skäller jämt om någon annan hund går förbi om han är i hungården, om man går ut med han och träffar på någon annan hund så är han tyst ;)
Bästa egenskap: Så otroligt gullig på alla sätt och vis, skulle aldrig byta ut honom :love:
Tricks som han kan: Sitt, ligg, rulla runt, död, kryp, "rygg", puss, kram (står på bakbenen och lägger framtassarna på mina axlar :D ), dansa, vacker tass, sitt vackert, väntar på ett varsågod innan han äter godisen på tassen, tror att det var allt :angel: Han är väldigt lättlärd
Älskar: Att leka kurragömma i skogen :banana:
Hatar: Att duscha (problem då han alltid lägger sig i de största jordhögarna :eek:)
Vi köpte han: Från en kennel i Vingåker, det var kärlek vid första ögonkastet på blocket.se, så vi körde de 160milen (sammanlagt) för att hämta honom

Jag tror väl att det var allt jag kunde komma på nu

Ps. Jag vet inte hur man lägger till bilder, men det är hunden på min avatar

Min älskling heter Sofi och är en Italiensk vinthund på 10 månader
KmpjYbS3po0L1iXx0503ks3CwibY0103kskXLemJICpmg.jpg

p1pgfZH2po0L1iXx0503ks3CwibY0103kskXLemJICpmg.jpg

3luhXLzCoJEolgYR7T03ks3CwibY0103kskXLemJICpmg.jpg

Sämsta egenskap: så försiktig
Bästa egenskap: så trogen

Senast ändrad:

rda_trning-3-1.jpg

Är min lilla fjutt. 5,5 månader nu.
Hennes bästa egenskaper får väl sägas att hon är arbetsglad, samarbetsvillig, verkar ha drifterna på rätt plats, slappnar av inomhus och är lättlärd.

Hennes sämsta är att hon i vissa situationer stressar, och blir svår att nå, tex hundmöten där andra hunden lever om, stora bilvägar, roliga, roliga brukshundsklubben.

Namn; Bamse
Ras; Finsk Lapphund
Ålder; 2 Månader
Bästa egenskap; Hm, har inte märkt något ännu. Men han är otroligt gosig!
Sämsta egenskap; Hm, har inte märkt något ännu. Han är nästan för busig:crazy:

Han är den busigaste valpen jag någonsin haft av ca 8 hundar:crazy:
Han tar allt, då menar jag allt och springer iväg med o tuggar sönder.
Jag har haft honom i en vecka, han har hunnit tugga sönder, 1par av dotterns små sockar, X antal pennor, några av våra sockar, en mobil laddare, en kabel till datorn, några nya blöjor, lite nappar, hur mycke papper som helst. Han tar gärna dotterns leksaker o springer o leker med, dom är mkt roligare än hans egna grejor:crazy:

Han är otroligt lekfull det är full rulle hela dagarna, han älskar att bada.

Men jag tycker hemskt hemskt mycket om honom ändå:love:
Bild 1
Bild 2

Gabbi, det där var allvarligt den sötaste lilla hund som jag någonsin sett! :eek:
Jag vart käär! :love:

Jag har en jack russel terrier-tik som blir 11 veckor imorgon. Hennes bästa egenskap är väl att hon är så himla tuff och framåt och det sämsta är väl att hon ibland blir lite väl döv på gården!:angel: Hon verkar lättlärd förutom när det gäller att lämna kattmaten ifred!:p

Jag kan ju svara själv också... :p
Har en 4,5 månaders Shetland Sheepdog-kille som bott hos oss i 1½ vecka nu. Han är otroligt gosig och kelig, följsam, lyssnar på vad man säger, går fint i koppel, går fint lös, har inte sönder saker, är rumsren, gillar att åka bil, går bra ihop med andra hundar, hoppar som en gummiboll! :D På den negativa sidan kan nämnas att han skäller väldigt mycket på ingenting, och så gillar han inte människor han inte känner. Vi har en hel del miljöträning framför oss misstänker jag! Å andra sidan så har han ju bara bott här i 1½ vecka, så vi har förhoppningsvis tiden framför oss.

Här är min goa valpis!
18okt.jpg

(jag ska bli en collie när jag blir stor! alla tror att jag är en collievalp för jag har så stor nääääsa.. :D )
18okt2.jpg

Wow, vad otroligt fin den första bilden var :love:

Åh tack. Älskar den också, den är så varm och lugn. :love:
Han ser nästan vuxen ut på den tycker jag.
Här är en bild där han å andra sidan ser helt typiskt valpig ut:

DSCN0652.jpg

Utslagen. :D

Senast ändrad:

Har en schäfervalp vid namn Nero, som blir 5 månader den 24 Okt.
Han är min sanna älskling faktiskt. Har nog ärligt inte älskat ett djur såsom jag älskar honom!:o

Han var ett riktigt impulsköp, kärlek vid första ögonkastet verkligen och han tar för var dag som går allt större plats i mitt hjärta.
Han var en 8 veckors 'omplacering' som kom från en kennel jag aldrig hört talats om, efter linjer som inte föll mig i smaken osv. Men han hade Det, han tog mig med storm genom att bara vara sig själv och fick följa med mig hem-om något mot sin vilja:angel::rofl: :devil:

Men jag har bara gott att säga om min älskade Nero. Han är verkligen över förväntan och är helt underbar-helt opartisk! Fått fin kritik av både tränare och tävlings(hund)folk, så nog ska vi greja det hära!

Fördelarna med honom än sålänge är att han är väldigt lättlärd, arbetsvillig/glad, har en av och på-knapp och hittills bra lynne.
Nackdelarna som gjorde sig nyss påminda är att när han väl fiser, så Fiser han-och det märks!:angel:

Skämt och sido, vad har han för nackdelar egentligen? Hmm... Enda jag kan komma på är att när han dricker så skvätter han gärna överallt, bara låter överflödet av vattnet bara rinna, blöter helst ner hela nosen i skålen och bokstavligt skvätter ner allt som kommer i hans väg:p. Men det har vi fixat med att införskaffa 'stänkskydd' till skålen som förhindrar honom göra såna störtdykningar i vattenskålen:devil:

Det var allt jag hade att säga om mitt lilla troll för tillfället. Insåg nyss att det är dax för mig att ta nya bilder av valpis.

Här är min ögonsten, som jag älskar otroligt högt!
S1035111.jpg

IMG_4400.jpg

Senast ändrad:

Hej! Jag har en valp hemma...
Ras: American Staffordshire Terrier
Namn: Tigger
Ålder: 17 v på söndag
Sämsta egenskap : Gaptrut!:eek:
Bästa egenskap: Världens gosigaste!:love:
Älskar: Mat, gos och bus!
Hatar: Apelsinskal...:rofl:
Köpte honom från samma kennel vi köpte våran första amstaff från, vi är så supernöjda med vår uppfödare!!:love:

hst.jpg

:love::love::love:

Namn: Uno
Ras: Chihuahua
Ålder; 11v
Bästa egenskap: Gosig och enormt busig, lättlärd och riktigt duktig på inkallning trots att han är tuff och självständig :love:
Sämsta egenskap: För folkglad och har inte riktigt greppat det där med att inte kissa inne än.

8%20v%20(20).jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 043
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 585
V
Hundträning Skulle vilja utbilda en hund till att upptäcka cancer. Någon som har gjort det här (eller annan specialsök) som vill berätta om vägen...
Svar
2
· Visningar
523
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka