Sv: Valpägare!
Har en schäfervalp vid namn Nero, som blir 5 månader den 24 Okt.
Han är min sanna älskling faktiskt. Har nog ärligt inte älskat ett djur såsom jag älskar honom!
Han var ett riktigt impulsköp, kärlek vid första ögonkastet verkligen och han tar för var dag som går allt större plats i mitt hjärta.
Han var en 8 veckors 'omplacering' som kom från en kennel jag aldrig hört talats om, efter linjer som inte föll mig i smaken osv. Men han hade
Det, han tog mig med storm genom att bara vara sig själv och fick följa med mig hem-om något mot sin vilja
Men jag har bara gott att säga om min älskade Nero. Han är verkligen över förväntan och är helt underbar-helt opartisk! Fått fin kritik av både tränare och tävlings(hund)folk, så nog ska vi greja det hära!
Fördelarna med honom än sålänge är att han är väldigt lättlärd, arbetsvillig/glad, har en av och på-knapp och hittills bra lynne.
Nackdelarna som gjorde sig nyss påminda är att när han väl fiser, så Fiser han-och det märks!
Skämt och sido, vad har han för nackdelar egentligen? Hmm... Enda jag kan komma på är att när han dricker så skvätter han gärna överallt, bara låter överflödet av vattnet bara rinna, blöter helst ner hela nosen i skålen och bokstavligt skvätter ner allt som kommer i hans väg
. Men det har vi fixat med att införskaffa 'stänkskydd' till skålen som förhindrar honom göra såna störtdykningar i vattenskålen
Det var allt jag hade att säga om mitt lilla troll för tillfället. Insåg nyss att det är dax för mig att ta nya bilder av valpis.
Här är min ögonsten, som jag älskar otroligt högt!