Valpägare!

Sv: Valpägare!

*KL*

Baltazar (Batzo)
13 veckor gammal schäfer kille.
Bästa egenskap? oh, mängder, han är supercool, trygg i sig själv (men lite mattig ändå..) lyssnar bra, är förhållandevis tyst för sin ras om man får säga så.. går bra i koppel, förstår att ge tusan i katterna när dom fräser, kan sitt och stanna och "NEJ", Växer femton centimeter när han får att "Braa!" (ser rätt roligt ut faktiskt super stolt bebbe "Kolla matte, jag var duuuktig!") Gillar åka bil
Sämsta? han tuggar på sin sovmatta (min f.d. badrumsmatta ja.. rosa och fin)

Världens goaste.. i alla fall i min värld ;)

Vi har en rottweilervalp som nyss blivit 7 månader. Dana, som hon heter, är en oerhört postiv och energisk tjej, hon älskar att träna och att busa och äta och pussa på katterna och och och... Hon är helt enkelt superpositiv.

Det är väl även det mest negativa med henne, att hon blir så glad över att träffa människor att hon ylar och bits, hon blir så glad över att få åka till hundklubben och träna att hon blir "morrig" när man ska åka därifrån osv.

Men att hon är så väldigt överenergisk beror nog mest på att hon bröt benet i augusti och fram tills nu har hon bara fått vara i stillhet, vilket inneburit mycket sittande i bur hemma med matte och husse. Så det är så roligt att komma ut.

Har dåligt med nya bilder på henne, ska nog gå ut och fota lite idag :)

han har ju precis gått ur valpåldern egentligen men han beter sig fortfarande som en sån så han kan få vara med ändå :)

Min lilla skit heter Edvin (Guesswin's Heaven Number Seven om man ska vara fin i kanten :P), är en cockerspaniel och blir ett helt år gammal i dag :bump:

Så här såg han ut i vintras:
9.JPG

och för ett par månader sedan:
15.JPG

jag måste verkligen ladda upp lite nya bilder...

Senast ändrad:

Alltså det här var ju drygt 30 år sedan så jag har lite svårt att avgöra, min Nero var nog liiite finare ;)

Namn:Ludde
Ras:Cavalier king charles spaniel
Ålder:2 månader
Favoritmat:Torrfoder
Bästa egenskap:Gosig och på väg att bli rumsren
Sämsta egenskap:Kan nafsa lite
Övrigt:Bor tillsammans med två huskatter, varav en är nyfiken och en håller sig undan.

15638459.jpg

Senast ändrad av en moderator:

• Namn: Kennelnamn Mizz Me ( kallas Zaga )
  • Ålder: 14 veckor
  • Ras: Eng staffordshire bullterrier
  • Bästa egenskap: Lättlärd, framåt, modig och älskar alla människor
  • Sämsta egenskap: Älskar alla människor :angel:
ZagaDelsjn050.jpg

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 043
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 585
V
Hundträning Skulle vilja utbilda en hund till att upptäcka cancer. Någon som har gjort det här (eller annan specialsök) som vill berätta om vägen...
Svar
2
· Visningar
523
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka