wtf

Trådstartare
jag och sambon ska köpa valp! :)
har hittat en intressant, korsning irländsk/gordonsetter å så ska vi ha en grabb :) om allt går som det ska så hämtar vi honom v 45 :banana:

hjälp oss att komma på namn!
 
Sv: valp!

I och med att det är en jakthund så:

Kaliber
Skott
Akilles
Bazooka
Jäger
Ego
Wiper
Troy
Viggo
Birk
Bozz

Några av de jag kom på så här direkt!
 
Sv: valp!

Bulten
Jack
Spike
Paddy (irländsk whiskey) Hette vår röd vita irländare
Guinness (irländskt öl) Hette vår andra röd vita irländare
Disel
Melker
Streif
Jasen ;) (en kompis strävhårig vhorster(?))
Figor

//Mimmi
 
Sv: valp!

nu har vi bestämt oss, Connor ska han heta :)
var å köpte ett halsband idag på Hööks, jättegulligt :) I rundsydd akryl med grå nubuckdetaljer och liten hundbensberlock :)
 
Sv: valp!

just ja, nån som vet mått på täcken till en setter? fullvuxen isåfall. å vikten är jag också intresserad av eftersom vi ska köpa en flytväst så småningom :)
 
Sv: valp!

Tror att en medium ( i flytväst ) passar en setter bra.. Det bästa är ju att prova ut den när man har hunden...

Det roligaste är ju att sy täcken själv, synd bara att det tar sådan tid att sy ett täcke åt min hund ( grand danois )

Jag tycker ni ska vänta och se om er hund behöver täcke över huvudtaget, en Setter brukar få päls så det räcker...

Lycka till
 
Sv: valp!

Jag tror ni kan måsta gå upp på en L på flytvästen, men jag håller med Calazirya......vänta med att köpa dessa saker tills hunden vuxit så pass att den behöver dem.

Ett täcke kan dock vara bra om man är i skogen och jagar på senhösten och tar fikapaus .....då är det bra att hålla även den fyrbenta vännen varm. Det spar energi!
 
Sv: valp!

Ja jag är ingen expert men har för mig att när jag tittat på flytväst så är det M som passar till min lilla breton, men visst kan jag vara ute och cykla:angel: ........men någon av de två storlekarna är det iaf :D

Setterhanar kan ju bli riktigt stora och kraftiga så jag skulle vänta med att köpa dessa saker tills hunden är lite större! Eller titta på föräldrarna hur stora dom är och höra vad dom väger!
 
Sv: valp!

täcke ska han få ha när det är typ snöstorm, iskallt eller ösregn, inte som prydnad :p tänkte ha honom ganska kortklippt eftersom jag tycker det underlättar när det är smö ute (har en springer spaniel också hos mamma å pappa).
hade inte tänkt köpa det där nu heller, men det är så roligt att titta och drömma :) vill ju veta vad han kan ha för någe.
men 50 cm på täcken, vilken storlek motsvarar det?
 
Sv: valp!

var kan man hitta mönster till det? eller är du så fyndig att du kommer på allt själv? :p
 
Sv: valp!

Är det jakt- eller showsettertyp? Vår hane av jakttyp väger ca 22 kg fast han är mindre än standard.

När det gäller täcke kan det som Tie sa vara bra om de springer mkt och man vill hålla musklerna mjuka under pauser. Annars brukar de vara väldigt köldtåliga :)
 
Sv: valp!

Setterhanar kan ju bli riktigt stora och kraftiga

:rofl: Vi har helt olika uppfattning om vad kraftig hund är..

Men inte sagt att det är du som har fel, kan lika gärna vara jag som har lite skev uppfattning... :D

WTF:
Jag hade ett mindre täcke ( som jag hade till min schnauzer ) så jag mätte upp Atlaz och la till det som fattades ( typ flera meter ) så sedan ritade jag av på mönsterpapper ..

Man får ju välja mönster på tyget och så om man syr själv, jag tycker inte det finns så mycket snygga/praktiska täcken i affärerna..

Jag sydde på luva och fickor så han kunde bära saker :D
 
Senast ändrad:
Sv: valp!

Men alla täcken som är till småhundar är ju så fula :p

Ogillar när det blir en massa färger och uscha, nej då är det bättre att sy själv...

Tog en Söndag för mig att sy Atlaz täcke, är det en mindre hund så går det nog fortare...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2
Svar
36
· Visningar
1 178
Senast: geting
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 161
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
2
Svar
24
· Visningar
4 689
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 215
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp