Sv: valp!

fast jag har ju inget täcke att utgå ifrån :p å sen är jag så dålig på att sy... hehe. kanske kan lämna till mormor som är sömmerska :idea:
 
Sv: valp!

Ska du ha en setter kortklippt?? Nu blev jag ledsen på ögat.

Såg nu att det va en showtyp, då kvittar det. :D

//Mimmi
 
Sv: valp!

Jo, jag förstår dig när det är en showsetter.. det kan bli ganska mycket hår. Måste få se en bild snart ju! Spännande blanding.. Hade du valt? Är de mycket svarta eller dominerar det röda?

//Mimmi
 
Sv: valp!

hehe! vi ska dit 12 okt och kolla första gången :D dom är födda den 15 sept = 2 veckor på fredag..
men gissa om det blir bilder efter vi varit där! :love:
det är 12 valpar iaf, 7 är grabbar. men hur många som är av vilken färg vet jag inte.. hoppas på många röda!
 
Sv: valp!

När det gäller täcke så har mina weimaraner 70 cm, tycker de borde inte vara så mycket som skiljer i storlek där...

//E
 
Sv: valp!

Oj! Men då har ni ju massa at välja på. Va kul! Vill ni ha en lugn och trygg hane ta en av de största, har alltid funkat för oss när vi valt setter. :) Ja, kan ju vara tuffa färger ju.

Weimaraner är lite större va? Eller kanske inte när det gäller showsettern..? Jag har ingen koll på det där.

//Mimmi
 
Sv: valp!

ah, det var ett bra tips :idea:
har varit å shoppat lite saker idag, hihi. hittade en asball matskål modell stor som är svart med beiga hundben på sidorna å i mitten står det "all gone" :D å så äre sån här bra gummilist i underkant! BARA 50 spänn! såg en lika dan fast till katter på en djuraffär för 58(!!) kr :eek: där jag köpte min kostar en sån 10 kr :smirk: å så köpte jag 3 hund-tennisbollar för 10 kr å så en gummituta för samma pris :) ååå vad jag älskar den affären!! :love:
 
Sv: valp!

Jaha, va fint! Jo, det funkar faktiskt lite så när man väljer valp. Den minsta valpen som alltid fått kämpa mot de andra för att få mat kommer alltid vara en kämpe. Sen är det ju vad man själv föredrar men vi har alltid viljat ha de lugnare hanarna för att en setter har ju ganska mycket vilja o spring i benen ändå! :)

Det är så kul o köpa hund, har ni haft hund innan?

//Mimmi
 
Sv: valp!

hehe, jo jag har en hund sedan tidigare (eng. springer spaniel) men han bor kvar i villan hos mamma och pappa. han trivs så bra där så jag hade inte mage att ta med honom till lägenheten...
sambon hade hund när han var liten.. men han är nog ganska ringrostig :p

ska blii sååå roligt! 12 okt har det nästan gått halva tiden, det är ju då vi ska åka och kolla på den! :D *längtar*
 
Sv: valp!

var kan man hitta mönster till det? eller är du så fyndig att du kommer på allt själv? :p

Det har kommit ut en bok som heter något i stil med Sy till din hund eller nåt. :D I den går det säkert att hitta mönster till täcken.
Eller mönster till en stålmannendräkt å renhorn om man vill klä hunden i det. :D :p
 
Sv: valp!

hahaha :rofl:
jag har hittat ett billigt täcke i börjeskatalogen för 199 kr, så det får bli ett sånt :)
 
Sv: valp!

Det känns ju rätt onödigt att köpa täcke innan du ens vet om hunden behöver ett. Det är sällan längden på pälsen som avgör om hunden fryser eller inte utan det är mägnden underull och kvaliteten på denna. Nu kan jag inte setter, men med tanke på att det är en jakthund tvivlar jag på att de har dåligt med underull. En normalt pälsad hund trivs gott ute utan täcke även då det är -20. Det är oftast tassarna som tar stryk först och då hjälper inget täcke.

Den enda anledningen till att ha täcke på en normalpälsad hund jag kan tänka mig rä för att hålla muskler mjuka och varma under arbete. Till vardags blir det mest prydnad för hunden behöver det inte, om man nu inte använder det som regnrock för att slippa en plaskblöt hunde.
 
Sv: valp!

jag har inte köpt nåt täcke än, och tänker heller inte göra det förrän hunden är hemma. anledningen till att jag spånade runt ämnet är att det är en stor hund och de flesta täcken finns bara till modell mindre. nån prydnad är det inte tänkt att vara heller utan fylla ett syfte i regn, slask och annat otrevligt väder :)

exempel min springer tycker iiinte om regn och han stannar hellre inne (vem gör inte det?) men ibland måste man gå lite längre än runt kvarteret och då kan ett regntäcke vara bra.
 
Sv: valp!

hahaha :rofl:
jag har hittat ett billigt täcke i börjeskatalogen för 199 kr, så det får bli ett sånt :)

Duger ju gott om man bara skall ha som regntäcke för att slippa dyblöta hundar inomhus efter promenaden. :) Det gör jag iaf.

fast jag får ju iofs dra ut min vovve i regnet så hon hinner inte bli så blöt innan hon smitit in igen. :D
 
Sv: valp!

Fast de har inte så gott om päls som man kan tro, underull existerar knappt, det är bara massa fanor ofta - detta beroende på om de har mycket päls.

Jag har täcken på mina i bil osv när det är kallt. Och precis som du skriver, under arbete för att spara musklerna.

Men när vi bara är ute och går får de hålla värmen själva...

//E
 
Sv: valp!

precis :) det var min tanke! sen läste jag nånstans här på forumet om nån som hade badrock till vovven, å det tycker jag är klockrent! tänk så blött det blir överallt när dogglet är nybadad, orka sitta å föna en hund torr :p ska köpa en stålmannen rock :D
 
Sv: valp!

precis :) det var min tanke! sen läste jag nånstans här på forumet om nån som hade badrock till vovven, å det tycker jag är klockrent! tänk så blött det blir överallt när dogglet är nybadad, orka sitta å föna en hund torr :p ska köpa en stålmannen rock :D

Det har jag aldrig tänkt på förut. Men en badrock efter bad är ju perfekt. :idea: Fast jag har ju tik så jag får skaffa en bat girl- rock istället. Komplett med mask. :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2
Svar
36
· Visningar
1 178
Senast: geting
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 161
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
2
Svar
24
· Visningar
4 689
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 215
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp