Valp, tricks +snurra

proxygirl555

Trådstartare
Jag har lärt min valp att snurra på kommando. Hon snurrar då runt sin kropp åt det väsntra hållet. Men så kom jag på att jag vill lära henne att snurra åt höger med. Vad för ord kan jag använda då? Jag tycker att snurra vänster o snurra höger e alldeles för jobbiga.. hon lyssnar ju direkt på snurra så ja skulle behöva ett helt nytt ors.. Serra kanske?

Mvh Sandra

Sv: Valp, tricks +snurra

jag säger snurra.. Och sen andra hållet!!

Serra är alldeles för likt!

Vi kör med Arrus. (Snurra baklänges:p)

Lycka till!

Gilly

Hur får du snurra till att bli arrus?

Jag hade nog lagt in en handvisning.

Jamen på ett ungefär alltså:D

Snacka om att röra till det för hunden att 2 olika rörelser heter samma sak!

Jag har tillexempel (som väldigt många andra) olika kommandon för sitt och ligg, inte bara en annan handvisningsrörelse...

Gilly

Jo jag förstog det.;)

Tycker inte alls att det är något konstigt att visa en halvcirkel åt vänster med hand/arm när man kommenderar snurra, och sedan en halvcirkel åt höger med samma kommando.

Jag har snurra-höger och spinn-vänster =)

Spinn, runt, skruv, rotera, köttbullemacka, munsår... det spelar absolut ingen roll för hundens del, så länge DU kommer ihåg vad du menar. :D Ett handkommando kan röra till det för hunden om du senare vill lära in fler handtecken, det blir liksom lättare att blanda ihop. Och sedan finns kanske chansen att du vill träna freestyle framöver, med så små hjälpkommandon som möjligt.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 615
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 045
Senast: Pilot
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 491
Senast: miumiu
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 387
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V