Valp som vaknar på natten...

S

soma

Tänkte kolla med er hur länge era valpar vaknade på natten (om de gjorde det). Min valp (15 v dv schnauzer) har i princip varit rumsren från början med enstaka missöden (men nu var det ett par veckor sedan). Han klarar dock inte att hålla sig hela natten utan vaknar minst en gång för att kissa och bajsa... Det händer inte inne utan han går upp och signalerar att han vill ut (sover i sin egen bädd i sovrummet). Han äter sista målet runt 19.30. Rastas sedan vid 22. Kronsomnar för natten vid 22.30 och efter det är det omöjligt att få honom att gå ut (han bara lägger sig på gräset och somnar om ifall vi försöker :love:). Sen vaknar han en gång på natten det kan vara allt mellan 02.00-05.30 så det känns inte som han fått in en fast rutin. Vi är jätteglada att han inte kissar/bajsar inne, men börjar bli lite trötta på att gå upp mitt i natten varje natt... Uppmuntrande ord och tips mottages gladeligen!!! ;)

Sv: Valp som vaknar på natten...

Haha bara för att jag la upp tråden i går kväll så sov Wilton hela natten... inte ett pip före 06.30 trots han bytte sovplats ett par gånger (från bädden till golvet och tillbaka...). Hoppas att det håller i sig!!! :bump::bump::bump:

Hej!
hoppas att han fortsätter sova hela natten nu :)
Jag har också en DS, hon är 3 månader.
Hon sover i sin bur på natten. hon har alltid sovit hela natten utan att pipa, vaknar mellan 06:00 och 08:00 för att gå ut och kissa och snabbt in och somna om i någon timme.
Det har hänt att hon vill ut klockan 05:00 men bara någon enstaka gång.
Det ska bli skönt när hon klarar sig lite längre på morgonen. :)

Ja vi hoppas att det håller i sig - jag är i allafall mycket piggare idag än på länge efter en natt med oavbruten sömn... och soligt väder är det så det är havet som gäller idag. :banana:
(ska förresten till Göteborg nästa vecka - sambons mamma bor där. Ska bli kul att se hur Wilton reagerar på riktigt saltvatten, här har vi ju bara bräckt :angel:)

Vår valp fick man gå ut med två gånger per natt, en gång vid två-tiden och en gång vid fem-tiden. Jag minns inte riktigt hur länge det höll på, någon månad kanske? Sedan helt plötsligt så sov hon som en stock hela natten utan att behöva gå ut.
Nu ligger hon gärna länge, vilket jag tycker är väldigt skönt!

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 103
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
16 074
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 907
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Hej! Jag har en fråga eller två - vår valp somnar vid 21 på kvällen. Vi lägger oss oftast kanske 22.30 på vardagar. Hittills har jag...
2
Svar
21
· Visningar
14 886
Senast: Pernilla79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar