Valp som bara vill springa in!

N

Novalee

Jag har ett litet problem med vår lilla valp som jag gärna skulle vela ha tipps på hur jag ska lösa:)

Hon är bara 9 veckor och måste ut ofta men vill inte riktigt alltid utan springer du uppför trappan till dörren och hon kan ännu inga komandon... funkar för det mest att kalla på henne och berömma mycket när hon kommer men inte nu senast vi var ute:crazy:

Utan hon bara sprang till dörren och så hämtade jag henne (hon kommer inte ner för trappan själv) och så höll vi på... Jag försökte springa efter och stoppa henne men det gick inget vidare!

Någon som har bra förslag på hur jag ska lösa detta:confused:

Måste ju gå ut fast att hon tycker det är kallt (inte van att vara ute)

Sv: Valp som bara vill springa in!

:idea: oj verkar kanske lite konstigt att inte tänkt på det!!!
Bor på gård och har inte riktigt börjat med koppel:rofl:

:rofl: Det är lätt hänt ;) Bor ju själv mitt i skogen och har nästan aldrig halsband och koppel på mina hundar..

Du kan också utnyttja en valps naturliga förjsamhet. Gå en bit längre bort innan du sätter ned valpen och fortsätt gå bortåt. Undvik att rasta direkt utanför dörren där hunden får en chans att rusa till trappen. Gör det också roligt att vara ute med lite lek, träning och annat skoj.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 752
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 551
Senast: Liran
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 824
Senast: geting
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka