Valp dreglar plötsligt?

IsabelleC

Trådstartare
Hej!

Anledningen att jag skriver är för att jag undrar om någon kan ha en aning varför min valp på ungefär 4 månader plötsligt har börjat dregla massa? Hon har aldrig gjort det innan och det började för kanske 4 dagar sedan. Så fort hon lägger sig en stund så är hon dyblöt på både haka och framtassar och en stor pöl där hon ligger..

Kan det ha med tandbyte o göra??

Hej!

Anledningen att jag skriver är för att jag undrar om någon kan ha en aning varför min valp på ungefär 4 månader plötsligt har börjat dregla massa? Hon har aldrig gjort det innan och det började för kanske 4 dagar sedan. Så fort hon lägger sig en stund så är hon dyblöt på både haka och framtassar och en stor pöl där hon ligger..

Ja, det kan det absolut göra.

Alternativt att hon har slickat på en padda... ;)

Hej!

Kolla runt i munnen och se om du kan hitta något som ser avvikande ut. Om jag hade varit du hade jag dessutom kontaktat veterinären eftersom det rör sig om en så liten valp.

Jag har kollat och tycker inte jag kan se något annorlunda! Heller inga lösa tänder än vad jag kan se..

Hon har varit borta hos några vänner under helgen, de bor ju på landet så inte omöjligt hon har råkat slicka på en padda? Däremot är hon pigg och allt i övrigt..
Men tycker detta verkar konstigt.

Hon fick ett torkat öra av våra vänner nu när hon var iväg, sådant vitt tunt. Kan det va nått i det hon reagerar på?

Jag tror mer på illamående än paddgift. Kan hon ha fått i sig något ute när hon var iväg i helgen? Något otjänligt som t ex ruttet ben eller fågel eller mus/råtta. Brukar sväljas med blixtens hastighet så är de inte hundvana där hon varit är det inte säkert att de har märkt något.

Pa landet ar det inte alltid latt att hinna se vad de far i sig aven om man ar hundvan. Jag skulle nog vanta lite och halla koll om valpen beter sig som vanligt forutom dreglandet.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 318
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
9 081
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 932
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 054

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka