Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter superbra, alltihop!
Men ååh nu blir jag sugen på en gul labbe igenHon är mycket välvinklad. Framförallt i nacken Visa bifogad fil 139606
Vi ska jaga. Jag skjuter inte själv (ännu - trots jägarexamen ), men har gott om kontakter som vi kan gå ihop med. Hon ska gå jaktprov om allt går som det ska.Dom är sååå fina! Ska du jaga med henne eller ska ni göra nåtannat? För domflesta upp födarna i Sverige iallafall vill väl bara sälja till dom som ska jaga med hunden?
Jag tog undan allt som jag var rädd om och satte kompostgaller framförallt som inte gick att ta undan.Hej buke!
Detta är mitt första inlägg även om jag lurat i forumets kulisser som anonym läsare i många år.
Vi ska bli med valp, nämligen en storpudelkille som i skrivande stund är 4 veckor. Även om jag har viss hundvana, så är den lätt på vågen jämfört med många andras här.
Jag vet inte om detta är rätt tråd att fråga i, men hur har ni tänkt kring valpsäkrande av hemmet? Kablar och kattlådan tänkte jag på redan, men är det mer?
Vi har bara satt runt makens högtalare, han är inte sugen på att få dom tuggade på. Annars har vi inte gjort något innan..man har som märkt vad som behövts eftersom.Hej buke!
Detta är mitt första inlägg även om jag lurat i forumets kulisser som anonym läsare i många år.
Vi ska bli med valp, nämligen en storpudelkille som i skrivande stund är 4 veckor. Även om jag har viss hundvana, så är den lätt på vågen jämfört med många andras här.
Jag vet inte om detta är rätt tråd att fråga i, men hur har ni tänkt kring valpsäkrande av hemmet? Kablar och kattlådan tänkte jag på redan, men är det mer?
Jag tog undan allt som jag var rädd om och satte kompostgaller framförallt som inte gick att ta undan.
Och mattor, om man är rädd om dem.Ja, någon möbel får väl tillfälligt flytta ut i ett par år
Låter braVi har bara satt runt makens högtalare, han är inte sugen på att få dom tuggade på. Annars har vi inte gjort något innan..man har som märkt vad som behövts eftersom.
Och mattor, om man är rädd om dem.
Mattor ja! Noterat.Visa bifogad fil 139623
Tyvärr hade jag inga fler kompostgaller hemma när hennes litteraturintresse plötsligt vaknade. Så jag fick plocka bort nedersta raden i stället. Då gick hon på nästa rad
Ja så är det ju. Jag hade ett mindre berg av tuggvänliga leksaker och dem gillade hon ju också. Men det mesta är ju lika spännande i en liten valps värld. Och även om det är tillåtna saker så är det ju bäst om de inte hamnar i valpens mage, min är 13 månader nu och vill fortfarande svälja allt hon sliter i.Mattor ja! Noterat.
Svårt med intelligenta raser. Man vet ju inte ifall de kommer att använda intelligensen till att läsa böcker om agility, plugga till läkare eller istället tänker tugga i sig favoritromanen.
I förlängningen gäller väl oavsett att skapa rejäla värden i tillåtna tuggleksaker, men antar att vovven vill prova det mesta åtminstone en gång även om jag kan tycka att det är olämpligt
När nuvarande hund flyttade in som 11 veckors valp hösten 2021 så var jag ganska nyinflyttad på min gård. Det betydde bland annat att de möbler jag hade var dels de gamla från min lägenhet och dels sånt jag fått gratis eller billigt av vänner och bekanta - och det var ju ganska perfekt med både en hundvalp och en ungkatt i huset samtidigt! Inget ömtåligt som kunde gå sönder direkt! Jag plockade bort sånt som jag ansåg var direkt farligt för valpen och skaffade en barngrind till utrymmet där kattlådan står (stjäla bajs är bland det roligaste som finns för en liten hund!!! ). Grinden var också bra för att ge katten en fristad - hon lärde sig snabbt att hon kunde passera grinden men att hunden blev kvar på andra sidan! Hunden har alltid varit snäll mot katten, men de lekte ganska intensivt emellanåt!Hej buke!
De skulle sälja som smör om de såldes i tiopack med buntband i paketetJag undrar på riktigt om kompostgaller används ens hälften så ofta till komposter som till hundar