Usch, jag hoppas bÄde du och jag slipper hamna dÀr igen.Ja sÄ varje gÄng efter det sÄ har jag vrÄlat sÄ mycket jag bara kan det kanske gör situationen vÀrre för min egen hund ocksÄ men jag tar den risken faktiskt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch, jag hoppas bÄde du och jag slipper hamna dÀr igen.Ja sÄ varje gÄng efter det sÄ har jag vrÄlat sÄ mycket jag bara kan det kanske gör situationen vÀrre för min egen hund ocksÄ men jag tar den risken faktiskt
Usch, jag hoppas bÄde du och jag slipper hamna dÀr igen.
Fy vad trist! Lite sÄ kÀnner jag med apporteringen. Det Àr jÀttekul att trÀna och det kommer vi sÄ klart fortsÀtta göra mycket (och vi kommer ju kunna anvÀnda det i en del jakt) Men tÀvling/prov blir för stort projekt dÄ det inte anordnas sÄ mycket nÀra oss, jag skulle tappa intresset fort för det/skulle inte kÀnna mig motiverad. SÄ satsar Àven pÄ rally nu för att ha nÄgot att tÀvla i och det finns massor hÀr omkring, bÄde trÀning och tÀvlingVi startade appellspÄr idag, debuten!
Eller ja, knappt egentligen för vi kom inte ifrÄn startpunkten i spÄret
Att Mint inte skulle ta sig ut i spÄret det var typ det sista jag trodde skulle hÀnda -allt annat som att det kunde blivit kvar apporter, att han inte skulle sprungit pÄ budföring eller att lydnaden kajkade till sig, jag visst! Men inte detta
Han Àr ju en stjÀrna pÄ att spÄra!
Jag bröt. För jag var av flera olika anledningar sÄ irriterad och besviken att det skulle bara bli fel för lille Mint om vi hade fortsatt. Inte pÄ honom. Men pÄ spÄrlÀggaren som inte gjorde som tl instruerat innan spÄret..
Nu vill jag ju ha revansch förstÄs men det finns verkligen inga appellspÄr ens inom nÄt sÄnÀr rimligt köravstÄnd. NÀrmaste Àr i början pÄ juni 35mil hÀrifrÄn och den dömer Wisslas uppfödare (som har avelsrÀtt pÄ Mint) sÄ den tÀvlingen fÄr vi inte tÀvla pÄ. Annars Àr det typ 50mil+ till resten av tÀvlingarna. I augusti fÄr vi nÀsta chans, dÄ bara 30mil hÀrifrÄn
Funderar seriöst pÄ att byta sport!
SÄ trist! Vad innebÀr det? Att ni inte kom ifrÄn startpunkten?Vi startade appellspÄr idag, debuten!
Eller ja, knappt egentligen för vi kom inte ifrÄn startpunkten i spÄret
Att Mint inte skulle ta sig ut i spÄret det var typ det sista jag trodde skulle hÀnda -allt annat som att det kunde blivit kvar apporter, att han inte skulle sprungit pÄ budföring eller att lydnaden kajkade till sig, jag visst! Men inte detta
Han Àr ju en stjÀrna pÄ att spÄra!
Jag bröt. För jag var av flera olika anledningar sÄ irriterad och besviken att det skulle bara bli fel för lille Mint om vi hade fortsatt. Inte pÄ honom. Men pÄ spÄrlÀggaren som inte gjorde som tl instruerat innan spÄret..
Nu vill jag ju ha revansch förstÄs men det finns verkligen inga appellspÄr ens inom nÄt sÄnÀr rimligt köravstÄnd. NÀrmaste Àr i början pÄ juni 35mil hÀrifrÄn och den dömer Wisslas uppfödare (som har avelsrÀtt pÄ Mint) sÄ den tÀvlingen fÄr vi inte tÀvla pÄ. Annars Àr det typ 50mil+ till resten av tÀvlingarna. I augusti fÄr vi nÀsta chans, dÄ bara 30mil hÀrifrÄn
Funderar seriöst pÄ att byta sport!
SÄ trist! Vad innebÀr det? Att ni inte kom ifrÄn startpunkten?
Vad trÄkigt! I appellen (och alla klasser sÄklart, men frÀmst appellen) sÄ vill man ju kunna ge sÄ bra förutsÀttningar som möjligt för hunden att lyckas. FörstÄr frustrationen och besvikelsen, men tycker du gjorde helt rÀtt som bröt för hundens skullKort version:han tog inte upp spÄret Ät rÀtt hÄll utan jobbade med spÄrlÀggarens spÄr fram till spÄrstarten och vad jag tror var hens vÀg ut frÄn mitt spÄrslut.
SpÄrlÀggaren hade gÄtt snett ut till spÄrstarten sÄ vid markering för vart mitt spÄr startade var det en vinkel istÀllet för att gÄ ett rakt spÄr förbi spÄrstarten och vidare.
Inte ett direkt regelfel men definitivt nÄgot man inte gör!
Svarar mig sjÀlv efter att ha kollat tÀvlingar, det var verkligen inget i ditt/vÄrt nÀromrÄde i slutet av maj/juni. SÄ trist att behöva vÀnta till augusti/september.Vad trÄkigt! I appellen (och alla klasser sÄklart, men frÀmst appellen) sÄ vill man ju kunna ge sÄ bra förutsÀttningar som möjligt för hunden att lyckas. FörstÄr frustrationen och besvikelsen, men tycker du gjorde helt rÀtt som bröt för hundens skull
AngÄende tÀvlingar, det Àr vÀldigt dÄligt med appeller i Är. Min klubb stÀllde dessutom in sin, vÀldigt trÄkigt för alla som anmÀlt⊠jag har tvÄ planerade de första veckorna i maj, hoppas pÄ uppflytt.
HÀromkring har en hel del tagit efteranmÀlan pga strulet med anmÀlningssidan, kanske kan du ha tur och lyckas fÄ komma med?
Svarar mig sjÀlv efter att ha kollat tÀvlingar, det var verkligen inget i ditt/vÄrt nÀromrÄde i slutet av maj/juni. SÄ trist att behöva vÀnta till augusti/september.
Beklagar din förlustIgÄr var vi ivÀg pÄ rallytrÀning, Har haft uppehÄll i ca 4 veckor, dÄ jag inte haft energi, min mamma gick hastigt bort och jag har knappt varit mÀnniska.
Hundarna har liksom fÄtt stÄ Ät sidan lite, vilket egentligen inte Àr nÄgot problem för dem. De anpassar sig sÄ vÀl.
Nu kom vi iallfall ivÀg pÄ rallytrÀning och Yoshi var sÄ fantastiskt duktig, trÀnaren frÄgade nÀr vi skulle debutera pÄ tÀvlingsbanan, och visst skulle vi nog klara av det, men jag kÀnner mig nÀstintill utbrÀnd just nu. 2 nÀrstÄende som gÄtt bort inom 2 mÄnader har tagit ut sin rÀtt pÄ mitt mÄende.
IgÄr höll han ihop genom en bana pÄ 18 skyltar, detta trots att vi hade trÀnat i 45 minuter innan. Han Àr sÄ otroligt följsam och vill vara till lags.
Sen kan han ibland fastna pÄ hundar omkring, men Àr lÀtt att fÄ tillbaks. Vi trÀnar vidare pÄ att ignorera hundarna och behöver komma ivÀg ofta till brukshundsklubben och trÀna dÀr med störning av diverse olika hundar och ekipage
SkÀrp dig! Det kommer gÄ bra!Imorrn Äker vi norrut upp till uppfödaren för att göra MH pÄ söndag!
7 av 8 syskon kommer vara pÄ plats -sÄ kul att fÄ trÀffa alla, jÀmföra likheter och olikheter och se hur deras vildingar Àr!
Men framför allt -det ska bli sÄ otroligt roligt att fÄ se Mint pÄ MH banan!
Men, det Ă€r inte utan att det hĂ€r kontrollfreaket Ă€r lite nervös Ăver allt det dĂ€r runt omkring. TĂ€nk om figgarna Ă€r kassa, eller att TL Ă€r dĂ„lig, eller att jag inte hĂ„ller med beskrivaren för att den Ă€r en gammal stofil och jag inte kan hĂ„lla kĂ€ften!
SÀg till mej att skÀrpa till mej!
Det kommer gÄ bra!Imorrn Äker vi norrut upp till uppfödaren för att göra MH pÄ söndag!
7 av 8 syskon kommer vara pÄ plats -sÄ kul att fÄ trÀffa alla, jÀmföra likheter och olikheter och se hur deras vildingar Àr!
Men framför allt -det ska bli sÄ otroligt roligt att fÄ se Mint pÄ MH banan!
Men, det Ă€r inte utan att det hĂ€r kontrollfreaket Ă€r lite nervös Ăver allt det dĂ€r runt omkring. TĂ€nk om figgarna Ă€r kassa, eller att TL Ă€r dĂ„lig, eller att jag inte hĂ„ller med beskrivaren för att den Ă€r en gammal stofil och jag inte kan hĂ„lla kĂ€ften!
SÀg till mej att skÀrpa till mej!