Valp 2023 -den andra

Börjar han bli stor nu lille valpen kanske? 🫣😀
Uppflyttad till lägre klass spår idag -och vinst dessutom 🤩
IMG_5906.webp

Börjar han bli stor nu lille valpen kanske? 🫣😀
Uppflyttad till lägre klass spår idag -och vinst dessutom 🤩
Visa bifogad fil 152884
Grattis! Så bra jobbat! 🥳
Har blivit lite sugen på en kelpie faktiskt då jag träffat/sett så många trevliga det senaste. Känns ju dock som jaktlabbe är min ras i hjärtat men hade varit bra att få ner storleken lite till på nästa hund och då är kelpie en väldigt trevlig kandidat😁

Kan väl uppdatera lite här också 😁
Vi har haft både premiär med duvjakt och tävling i rally.
Kul med en så allround hund 🙂
På rallytävlingen kom vi på ena banan på 3e plats av 23 starter och det var verkligen roligt eftersom tävling aldrig varit min starka sida. Fick även godkänt på andra banan dock dålig placering där men ändå kul med två kvalificerade resultat 🙂
Vi går rallykurs fortsättning nu men kommer efter den börja kurs i lydnad/bruks för att se om det passar oss. Försöker hinna med lite agility och drag vid sidan av också 😅
Längtar så efter hundtränarutbildningen jag ska börja i januari, ska bli så kul att få göra den med honom och se vart det leder 💙
20240831_155327.webp

Vi tränar för fullt för VCh just nu. Har anmält oss till anlagsprov för att slita av det plåstret men jag har så svårt att acceptera hur hundarna får spåra när det kommer till Viltspår kontra IGP-spåren så varje spår just nu känns skit trots att Lystra alltid kommer till spårslut utan problem. 🫠
PXL_20240929_151431137.PORTRAIT.webp

Vi tränar för fullt för VCh just nu. Har anmält oss till anlagsprov för att slita av det plåstret men jag har så svårt att acceptera hur hundarna får spåra när det kommer till Viltspår kontra IGP-spåren så varje spår just nu känns skit trots att Lystra alltid kommer till spårslut utan problem. 🫠Visa bifogad fil 154210
Hade samma problem när jag gick från IGP-spår till bruksspår. Tycker hon är lite överallt, fast det är hon verkligen inte. Sen är det ju första hunden jag lärt in också, eller ja, jag hänger mest bara med för hon är sån naturbegåvning.

Hade samma problem när jag gick från IGP-spår till bruksspår. Tycker hon är lite överallt, fast det är hon verkligen inte. Sen är det ju första hunden jag lärt in också, eller ja, jag hänger mest bara med för hon är sån naturbegåvning.
Igenkänningsfaktor! Biter mig hårt i tungan att inte bli sur för stackars hund gör mer än allt den ska. 🫣

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
990
Senast: Myrten
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 192
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 879
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Mata småfåglarna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat