Valp 2023 -den andra

Ja min gamla kastrerade hane är också lätt att jobba med men har katastrofpäls så klipps ner helt med maskin 😅 men det funkar ju
Det är ju tyvärr en vanlig följd av kastreringen :(
Verkar dock ha hoppat över för min grabbs del. Han har nästa lite för tunt med underull
 
Sixten gör inte så mycket mer än att vara med i vardagen. Han är super så länge det bara är vi men fokus runt andra hundar finns bara inte. Jag orkar inte riktigt med det så har lagt utställning på hyllan och hoppas att han ska chilla lite med åldern🙈. Det är som kaos i huvudet och i kroppen nu tror jag och han är lite svår med maten. Mush duger inte alls men RC-torrisarna är fortfarande ganska ok. Men han skulle definitivt behöva gå upp lite och runda till sig.

Igår träffade han hundgänget i nya stallet. Alla tre är också små, en irländsk bastard och två små chihuahuaor. Sixten är jätteduktig i hundspråk och med irländaren gick det utmärkt. Hon är en äldre tik och Sixten är smart och underlägsen. Men chihuahuaorna är fullständiga spån🙈. Fastän Sixten var tydligt underlägsen och la sig flög den ena på honom. Tack och lov är chi lätta att korrigera och dessutom är Sixten snabb som vinden så han sprang bokstavligen cirklar runt dom två små arga korvarna medan irländaren bara tittade på😅.
 
Igårkväll var vi iväg och tränade lite med vår rallygrupp.
Passade på att träna lite stadga med Yoshi. Satte honom typ mitt i smeten. Där pågick inkallningar, bollkastning och träning. Många retningar och störningar, men han satt KVAR!!! så stolt över honom. Både kända och okända hundar omkring honom.

Vi lyckades till och med att stanna på stoppsignal med visselpipan!!

Ikväll ska vi på vattenapportering. Apporteringsträningen är riktigt rolig.
 
Igår var vi och genomförde BPH

en för mig ny erfarenhet, har aldrig gjort det innan.
Yoshi har överlag ganska roligt kändes det som.

Överlag en trygg, glad och lättsam grabb. Skottfast också 🤩 vilket ju är en fördel om vi ska fortsätta med jaktapportering.

Han tyckte dock att figuranten som jag kallar snusmummrik var lite läskig, Yoshi gick inte fram, utan stod vid sidan om mig och skällde varnande, men så fort jag gick fram, aå aprang han fram till figgen och hälsade glatt.


20240707_091259.webp
 
Igår var vi och genomförde BPH

en för mig ny erfarenhet, har aldrig gjort det innan.
Yoshi har överlag ganska roligt kändes det som.

Överlag en trygg, glad och lättsam grabb. Skottfast också 🤩 vilket ju är en fördel om vi ska fortsätta med jaktapportering.

Han tyckte dock att figuranten som jag kallar snusmummrik var lite läskig, Yoshi gick inte fram, utan stod vid sidan om mig och skällde varnande, men så fort jag gick fram, aå aprang han fram till figgen och hälsade glatt.


Visa bifogad fil 148833

Riktigt roligt ju! Jag har aldrig gjort det innan men det är snart dags för oss med, och man hoppas bara att hunden inte har en dålig dag just då, :idea:
 
Fullt fokus på dummyn ute i vattnet.

Imorse var vi uppe vi 07 och körde till sjön för lite bad innan värmen och alla andra kon dit också.
De är verkligen vattendjur dessa retrivers

20240720_075314.webp
 
Dålig dag eller inte, man kan ju inte göra "fel" på ett BPH 🙂.

Ja, alltså, skulle vara kul om man fick med hur lekfull hon brukar vara t.ex men kanske just den dagen så är hon inte så intresserad. Eller att hon bara vill springa iväg och göra annat för det känner hon för idag. Men ja, "fel" blir det ju inte. :D
 
Bog fick en flytväst och nu vågade han till och med simma efter Floki när dom fick bada idag. 😄 Förövrigt har han nog blivit tonåring nu och har lite bomull i öronen, så när han ska vara "lös" så är det långlina på som gäller, han har väldigt stort intresse för att "valla" vilt och katter... tror det kommer reda ut sig när han får valla får igen.
 
Det här med juckande. Tio månaders tik som börjat visa antydan till att greppa tag om armen och jucka. Är det för att hon börjat bli könsmogen? Aldrig haft valp tidigare och aldrig tik.
 
Det här med juckande. Tio månaders tik som börjat visa antydan till att greppa tag om armen och jucka. Är det för att hon börjat bli könsmogen? Aldrig haft valp tidigare och aldrig tik.
Nu har jag aldrig haft tik men oavsett kön är min uppfattning att juckande oftast är en överslagshandling.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
926
Senast: Myrten
·
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 133
Senast: L(i)FE
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
486
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Sundsvall?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp