Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min bajsade 4 ggr/dag som liten, nu bajsar hon 3ggr/dag fast mängden varje gång blev nog lite mindre när jag gick över till vuxenfoder (mush, 3 ggr/dag samt torrfoder som träningsgodis) vid 11 månader.Tycke mina dragit ner på antalet gånger de bajsar när jag bytt från valp till vuxenfoder. Samma märke och sort och samma antal måltider om dagen.
Har med foder att göra också.Jag tänker att äter de mycket skiter de mycket.
Sen har väl yngre hundar generellt högre ämnesomsättning så det är kanske inte konstigt att det kommer ut snabbt.
Jo såklart det gör det absolut. Men om maten sprids ut över dygnet och han får mycket mat tycker jag inte att det är så konstigt att det kommer flera högar.Har med foder att göra också.
Min åt ett juniorfoder som han bajsade massor på, Och var tunn.
Bytte till ett vuxenfoder med mer näring.
Han äter lika mycket men bajsar mer sällan, Ca tre gånger per dag mot tidigare kanske fem. Aningen mer inbäddad ryggrad men fortfarande rejält tunn.
Har bekymmer med att få min att äta. Väger skålen och han äter mindre än rekommenderad giva. Har alltid gjort.Jo såklart det gör det absolut. Men om maten sprids ut över dygnet och han får mycket mat tycker jag inte att det är så konstigt att det kommer flera högar.
Tror det är lättare att banta en tjockis än att få en snålätare att äta?
Ja, jag ger ett foder med mer energi. Han är liiite bättre i hull eftersom han äter samma mängd som förra fodret som var mindre energitätt.Hundar som petar i maten ger man med fördel ett foder som har högre energiinnehåll, så får de i sig mer energi på samma matpetande = får bättre (mer) hull.
Precis samma som för feta hundar, fast omvänt då, för de ger man med fördel ett foder med lågt energiinnehåll, så de får i sig mindre energi utan att svölta den = de får bättre (mindre) hull.
Så finMin lilla valp har ni blivit 6 månader. Är så otroligt nöjd med henne, enkel i precis allt och är allmänt glad i livet.
Trodde aldrig jag skulle få möjligheten att äga en sådan balanserad Kooiker. Visa bifogad fil 137950
Börjar jämna ut sig lite i kroppen, benen är inte längre 2 meter långa.
Vem är vem?
lillskiten har vuxit om storebror på höjden
Helt fantastiskt att de kan ligga såhär och tugga ben
Kan du inte ge mush blå och torrfoder?Har bekymmer med att få min att äta. Väger skålen och han äter mindre än rekommenderad giva. Har alltid gjort.
Det enda han glatt äter upp är mush blå. Men då blir han väldigt hård i magen. Så det får bli ibland när jag tycker att han ätit dåligt ett tag.
Så nej, inte mycket foder.
Tror det är lättare att banta en tjockis än att få en snålätare att äta?
Blandar alltid.Kan du inte ge mush blå och torrfoder?
Antingen ihop eller vid olika tillfällen.
Mina får färskfoder och torrfoder (eller våm) just för att de lätt blir hårda i magen.
Blandar alltid.
All inblandning av Mush blå ger hård mage. Lägger till paraffinolja men det hjälper bara lite..
Men det har funkat bra för att häva diarrén