Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
20 dagar kvar till 1 års dagen Han börjar ju bli vuxen och snygg dessutom!
Visa bifogad fil 80837
Ni med hungriga valpar - hur har ni resonerat när ni gått från 4 till 3 måltider per dag? Vi är inte riktigt där än, men jag inser att jag inte haft en hungrig valp sedan jag var tonåring och det var ett tag sen
Nu äter hon frukost vid 7-8 och storasyster sover... Lunch vid 12-1, och då äter storasyster sin frukost, ibland. Middag vid 17-18 och då äter storasyster, om hon inte gjorde det vid lunch...Kvällsmat vid 21 och då äter storasyster, nästan alltid.
Det vore skönt att synka deras tider, men gissar att lillasyster inte vill vänta på frukost till lunch
När har ni gått över till 3 måltider och vilka tider har ni gett?
Tror hon var fyra månader, kanske yngre. Har inga bestämda tider men oftast blev det mat kl 6, kl 13 och typ kl 17. Men vid ledighet eller kvällsjobb oftast kl 8:30, 14 och 19. Men helt olika från dag till dag, skulle inte bry mig så mycket om tiderna utan göra det som passar hunden bäst för stunden.Ni med hungriga valpar - hur har ni resonerat när ni gått från 4 till 3 måltider per dag? Vi är inte riktigt där än, men jag inser att jag inte haft en hungrig valp sedan jag var tonåring och det var ett tag sen
Nu äter hon frukost vid 7-8 och storasyster sover... Lunch vid 12-1, och då äter storasyster sin frukost, ibland. Middag vid 17-18 och då äter storasyster, om hon inte gjorde det vid lunch...Kvällsmat vid 21 och då äter storasyster, nästan alltid.
Det vore skönt att synka deras tider, men gissar att lillasyster inte vill vänta på frukost till lunch
Jag ger 3 ggr om dagen från 8 veckor, 2 ggr när de är 12-16 veckor beroende på hur de är runt mat och en gång om dagen från ca 5-6 månader. Om de inte är mätta och nöjda så ser jag över foderval, portionsstorlek osv.Ni med hungriga valpar - hur har ni resonerat när ni gått från 4 till 3 måltider per dag? Vi är inte riktigt där än, men jag inser att jag inte haft en hungrig valp sedan jag var tonåring och det var ett tag sen
Ni med hungriga valpar - hur har ni resonerat när ni gått från 4 till 3 måltider per dag? Vi är inte riktigt där än, men jag inser att jag inte haft en hungrig valp sedan jag var tonåring och det var ett tag sen
Intressant! Hon kanske skulle känna sig mer mätt med färre mål, värt att testa!Jag ger 3 ggr om dagen från 8 veckor, 2 ggr när de är 12-16 veckor beroende på hur de är runt mat och en gång om dagen från ca 5-6 månader. Om de inte är mätta och nöjda så ser jag över foderval, portionsstorlek osv.
Zoe är alltid hungrig, oavsett om hon får 4 eller 1 gång om dagen. Däremot är hon mätt och nöjd efter en stor portion, men beter sig som att hon aldrig fått mat om hon får flera små.