Puffar upp lite!
Här blir en labbevalp till 2020, men jag har lite beslutsångest.
Jag har tänkt att jag vill ha en tik från Floyds uppfödare, men vill i så fall ha en obesläktad tik för att ha möjlighet att göra en parning med Floyd i framtiden om allt annat stämmer. Den tiken som är aktuell att köpa valp från kommer troligtvis inte paras förrän på sommarlöpet (om hon inte skjuter på sitt vinterlöp typ två månader..), men det passar egentligen mig ganska dåligt med en höstvalp. Hen har ännu inte bestämt hane, och lär inte göra det förrän längre fram - tänk så väntar jag och så blir det en hane jag inte gillar?
Nu har jag blivit lite velig på om jag verkligen vill ha en tik ändå - kompisar får ställa in jaktprov, jakter, kurser och annat pga löp, och det är ju så med tikar... Jag gillar egentligen hanar bättre, men det hade varit roligt att kunna ta en kull i framtiden och det är ju onekligen svårt med hanar, samtidigt som det så klart är väldigt mycket som ska stämma för att man ens ska para en tik.
Floyds uppfödare ska para en annan jättetrevlig tik nu i vinter, men det är en halvsyster till Floyd och därmed uteslutet för framtida avel så klart. Det passar bättre tidsmässigt, men hanen är inte spikad ännu. Väljer jag att ställa mig i kö på valpar från den tiken blir det nog en hane...
Suck, alla dessa val