Det är hon verkligen!! Och väldigt smidig för att vara valp, ända nackdelen egentligen är att hon inte är särskilt godismotiverad .Ja, nu är det ju svårt att säga något om vikten från de bilderna, men toksöt ser hon minsann ut att vara.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är hon verkligen!! Och väldigt smidig för att vara valp, ända nackdelen egentligen är att hon inte är särskilt godismotiverad .Ja, nu är det ju svårt att säga något om vikten från de bilderna, men toksöt ser hon minsann ut att vara.
Det är hon verkligen!! Och väldigt smidig för att vara valp, ända nackdelen egentligen är att hon inte är särskilt godismotiverad .
Har ni hundarna ute längre och tränar än 20 min alltså?Omgång 4 på hundkursen. Köttbullar är mycket mer populärt än vanligt tråkigt hundgodis men det är inte alltid lätt att motivera en 8 månader gammal vinthundshane med godis... När det var ca 20 min kvar av träningen så slutade han ta godis helt och hållet och vägrade göra något öht utan stod bara och glodde på de andra hundarna, alt slängde sig som en idiot i kopplet och försökte attack-leka med de andra.
Längtar tills han börjar bli 2-3 år gammal
Varje lektion är en timme där vi kör typ 5 min träning, 5 min vila/genomgång, 5 min träning, 5 min vila och så rullar det på så. Ibland blir det längre "vila" när det är något moment som bara kan göras av ett ekipage åt gången och man får stå och titta på i väntan på ens egen tur och tills alla hunnit göra det. Så det är aldrig några långa sammanhängande stunder av aktiv träning sas utan det är korta pass som varvas med "vila" och vi får göra några olika övningar under lektionen gång, så det är inte en timmes nötande av fotgående tex utan övningarna varierar.Har ni hundarna ute längre och tränar än 20 min alltså?
Omgång 4 på hundkursen. Köttbullar är mycket mer populärt än vanligt tråkigt hundgodis men det är inte alltid lätt att motivera en 8 månader gammal vinthundshane med godis... När det var ca 20 min kvar av träningen så slutade han ta godis helt och hållet och vägrade göra något öht utan stod bara och glodde på de andra hundarna, alt slängde sig som en idiot i kopplet och försökte attack-leka med de andra.
Längtar tills han börjar bli 2-3 år gammal
Det är en dvärgpudelVilken sötnos @dobbis , vad är det för ras på den tussen?
Det är en dvärgpudel
Varje lektion är en timme där vi kör typ 5 min träning, 5 min vila/genomgång, 5 min träning, 5 min vila och så rullar det på så. Ibland blir det längre "vila" när det är något moment som bara kan göras av ett ekipage åt gången och man får stå och titta på i väntan på ens egen tur och tills alla hunnit göra det. Så det är aldrig några långa sammanhängande stunder av aktiv träning sas utan det är korta pass som varvas med "vila" och vi får göra några olika övningar under lektionen gång, så det är inte en timmes nötande av fotgående tex utan övningarna varierar.
Han tar lek ibland men bara "vild" lek sas och det är ibland svårt att använda som belöning i vissa moment tycker jag.Tar han inte lek alls? så du kan variera belöningarna och kanske hålla intresset för dig uppe lite längre
Antar att det kan vara lite rastypiskt att vara lite svårbelönad? Du får kanske prioritera övningar du vill prova på plats och sen prova resten hemma och stoppa undan hunden i bilen när han "checkar ut".
Jag är ingen utställningsmänniska så jag valde att köpa en fräck färgÅhh, men inte godkänd färg väl?
Mer bilder
Han tar lek ibland men bara "vild" lek sas och det är ibland svårt att använda som belöning i vissa moment tycker jag.
Vinthundar över lag är ofta mer svårtränade eftersom de har en låg och ibland näst intill obefintlig will to please med vissa undantag. Allt man begär av dem ska motiveras och de avskyr ofta upprepningar. Är utmaningen för stor rent mentalt och de upplever det som ovärt att hålla på så ger de upp.