Det börjar märkas att det är en kromis jag har. Intresset för människor utanför innersta cirkeln börjar avta samtidigt som han blir överlycklig när någon av hans favoritmänniskor dyker upp.
Tyvärr har ointresset för mat som är vanligt i rasen gradvis blivit tydligare, vilket är lite tidigare än jag hoppats på. Numer är det en daglig utmaning att komma på hur jag ska lura i valpen mat. Han verkar egentligen inte tycka illa om maten, men verkar ointresserad av aktiviteten "äta". För ett par dagar sen hade vi en period då det enda som funkade var handmatning eller att jag slängde ut maten på golvet, lite i taget. Inget av alternativen var jättetrevliga med tanke på att han äter färskfoder
Men just nu verkar det vara ok om maten serveras utklickad i mindre högar på en stor tallrik, och om han inte ser mig ställa ner tallriken på golvet utan själv får råka hitta den
Om någon har förslag på andra sätt att servera färskfoder så tar jag gärna emot tips, misstänker att tallriksmetoden inte kommer funka för alltid.
Visa bifogad fil 55910