PMa mig
Åh jag vill också veta för egen vinning och eventuell framtida hund
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
PMa mig
Slänger in väldigt valprelaterad fråga
Ni som har vuxna hundar som är lite... griniga, hur har ni introducerat valp till dessa? Alternativt, vad har ni för plan? Jag har sen innan en hund som tycker att de flesta jyckar är pest och tycker det räcker gott att umgås med familjens andra hund. Jag är lite orolig för den första veckan tillsammans med eventuell valp och hur hon kommer att ta emot den. Hon är ingen elak hund i grund och botten men väldigt osäker innan hon lär känna nya hundar och här kommer det behövas support till en början.
Min är 3 veckor och ungefär lika sötValparna är fyra veckor nu och dom är äckligt söta.
Det är ödet att du ska ha en BCHär letar man vidare...
Blev ju inget med tysktiken, och även om jag litar väldigt på min bekantas bedömning av hundar så tycker jag det känns olustigt att ta en valp efter en tik från en kull med typ två MH-beskrivna syskon, och nästan inga är röntgade. Min bekanta har tryckt och tryckt för att hundarna ska testas, men uppfödaren verkar mindre intresserad av att det ska bli av.
Att det ska vara så svårt att få tag i en vettig aussie.
Antingen är det flera syskon med skotträdsla, eller så är det för låg genomgående nyfikenhet, för skygga, för dålig lek, kvarvarande rädsla.. Aldrig sitter allt rätt. Vill ju inte tumma på de egenskaperna liksom
Rättelse, det var 3 röntgade syskon och 1 MH-beskriven i hela kullenDet är ödet att du ska ha en BC
Jag har ju haft samma problem Vi skulle ju ha en Terv först var tanken, men aveln ville inte detsamma... det var bara att inse - det finns ingen som jag är "nöjd" med (kan för mycket om rasen )Rättelse, det var 3 röntgade syskon och 1 MH-beskriven i hela kullen
Waah, men jag vill ju ha aussie! Men jag älskar ju BC, och de skulle passa så bra.. Men åh, hur ska jag göra??
Typ alla hundraser jag någonsin varit intresserad av: Tervuren, Aussie, Kooiker Berger des pyrenees a face rase, Tollare m.fl. verkar alla ha problem med kass mentalitet på många håll Är det för att de är fluffiga och söta?
+1Dålig koll på terven men alla "söta" hundar har verkligen utseendet emot sig. Det blir mer "slaskavel" med dålig mentalitet på köpet.
/den förtvivlade corgi-ägaren som ser hur rasens popularitet bara skjuter i höjden...
Min Aysu är generellt sett osäker till nya hundar och hade mycket nära till att göra utfall när jag tog hem valpis-Ebrah. Aysu var absolut osäker på Ebrah, men försökte sitt bästa att hålla sig på avstånd. Det jag gjorde var därför att låta Aysu ha gott om eget utrymme, jag lät inte Ebrah vara "på" även om Ebrah gärna hade velat det. Vi var också ute så mycket som möjligt för att Aysu skulle ha gott om utrymme osv. Efter bara någon dag var de mycket mer avslappnade med varandra och efter en knapp vecka lät Aysu den tokiga lilla Ebrah sova nära. Sedan har det bara gått bättre och bättre. Idag är de så fina ihop att de lika gärna hade kunnat vara helsyskon.Slänger in väldigt valprelaterad fråga
Ni som har vuxna hundar som är lite... griniga, hur har ni introducerat valp till dessa? Alternativt, vad har ni för plan? Jag har sen innan en hund som tycker att de flesta jyckar är pest och tycker det räcker gott att umgås med familjens andra hund. Jag är lite orolig för den första veckan tillsammans med eventuell valp och hur hon kommer att ta emot den. Hon är ingen elak hund i grund och botten men väldigt osäker innan hon lär känna nya hundar och här kommer det behövas support till en början.